kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

کیهان و خوانندگان




33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* چرا هرگاه آقایانی مثل ظریف، عراقچی و تخت روانچی و... به آمریکا می‌روند و درخواست باز شدن باب مذاکره را مطرح می‌کنند، شیطان بزرگ تحریم‌ها را تشدید می‌کند؟!
3561---021
* حاصل سفرهای خارجی وزیر امور خارجه کشورمان به منطقه و آمریکا، دادن پیام امکان تضعیف جمهوری اسلامی با تشدید تحریم‌هاست! چرا بعد از این همه سال هنوز زبان دیپلماسی را بلد نیستند؟
3107---0902
* کاسبان برجام! رئیس جمهور در جمع معلمان در تاریخ 98/2/14 به گونه‌ای سخن گفتند که گویا اگر ما از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم و تسلیم آمریکا شویم به ما کمک خواهد کرد! این هم یک محاسبه غلط دیگر این جریان است. مگر مصر و عربستان برده آمریکا نیستند؟! مگر نه اینکه آمریکا آنها را فقط برای دوشیدن، می‌خواهد و این را با صراحت هم اعلام می‌کند؟
طباطبائی- قم
* شیطان بزرگ پس از اینکه حزب‌الله لبنان و سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار داد، البغدادی را از پشت صحنه به روی صحنه آورد تا در خاورمیانه جدید و معامله قرن مؤثر شود، بلکه شیشه عمرشیطان بزرگ، یعنی رژیم ددمنش صهیونیستی را از شکستن حتمی نجات دهد. پس تنها راه موفقیت جبهه مقاومت فشار بر این غده سرطانی است.
کریمی
* اگر در یک گوشه‌ای از کشور سنگی به طرف آقایان مدعیان اصلاح‌طلبی و ... پرتاب شود بلافاصله به دستور رئیس‌جمهور کمیته حقیقت‌یاب تشکیل می‌شود! ولی طلبه‌ای مظلوم در همدان مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفت و به شهادت رسید، دریغ از یک عکس‌العمل؟!
نیکنام
* اگر در این سالهای اخیر دولت‌ها در صنعت تهیه کاغذ از نیشکر استان خوزستان سرمایه‌گذاری می‌کردند اکنون هم اشتغالزایی خوبی صورت گرفته بود و هم نیازی به واردات کاغذ نبود. بنویسید کارخانه کاغذسازی هفت تپه با تجهیزات قدیمی کاغذ را با هزینه بالا تولید می‌کند فلذا اقتصادی نیست.
5131---0912
* دستگاه قضایی باید به شایعه‌پراکنی، اتهام‌زنی و ترویج بی‌بند و باری در برخی نشریات زنجیره‌ای و حامی دولت پایان دهد، مشکلات مردم شناخته شده است و همه آن را لمس می‌کنیم باید معلوم شود چرا این نشریات زنجیره‌ای که از بودجه استفاده می‌کنند پیوسته آدرس غلط به مردم می‌دهند.
8979---081
* شناسایی صادرکنندگان کار سختی نیست. بنابراین، به راحتی می‌توان پیگیری کرد که چرا فقط یک سوم ارز حاصل از صادرات در سال گذشته به کشور بازگشته است و چه کسانی این کار را کرده‌اند.
3885---021
* به عنوان یک جوان ایرانی از وزیر ارتباطات انتظار داشتم به راه‌اندازی اینترنت ملی و حمایت از پیام‌رسان‌های بومی اقدام کند. جوانان ایران اسلامی از هر اقدامی که باعث حفظ استقلال کشور شود استقبال می‌کنند.
9891---0918
* وزیر نیرو حدود یک ماه قبل اعلام کرد دیگر مردم خوزستان دچار ریزگردها نخواهند شد! ولی همین امروز (98/2/14) مردم آبادان گرفتار ریزگردهایی هستند که مانع دیدشان شده و زمینگیرشان کرده است! چرا قول‌های آبکی به مردم می‌دهند؟! آیا این نحو عملکرد مفهومی غیر از کارشناس نبودن و سوء مدیریت مسئولان اجرائی دارد؟
حیدری- آبادان
* چرا خرمایی که از کشاورز به کیلویی 1500 تومان خریده شده امروز در بسته‌های 800-900 گرمی به 30 هزار تا 35 هزار تومان به فروش می‌رسد؟ این زالوصفتان چه کسانی هستند که برخی با تهیه و انبارکردن اجناس خون مردم را می‌مکند؟ آیا دستگاه‌های عریض و طویل بازرسی و نظارتی قادر به شناسایی این از خدا بی‌خبران نیستند که یک روز در بازار خوراک مردم،  روز دیگر در خودرو، در مسکن و... قیمت‌ها را 3-4 برابر افزایش می‌دهند؟ آیا دولت قادر به قیمت‌گذاری نیست؟! تا کی قرار است این روند در جهت خواست دشمنان ملت تداوم یابد؟!
محمدمهدی رحمانی
* یکی از نمایندگان فعلی کرمانشاه (آقای مصری) اعلام کرد که پالایشگاه کرمانشاه در سال 1390 به مبلغ 1800 میلیارد تومان واگذار شد ولی دولت تدبیر در سال 93 آن واگذاری را ابطال و بعد بین افرادی خاص به مبلغ 800 میلیارد تومان آن هم به صورت اقساط واگذار کرد. باید به این چپاول اموال مردم پایان داد.
7899---0919
* تا دیروز می‌گفتند در هیچ کجای دنیا مقوله‌ای به نام کارت سوخت وجود ندارد و قصد حذف کامل آن را داشتند اما بعد از چند سال خسارت‌های جبران‌ناپذیر که به کشور وارد کردند، این همه بنزین قاچاق شد و سودجویان به نوایی رسیدند، می‌گویند کارت سوخت یکی از طرح‌های بزرگ فناوری است که باید اجرا شود.
0883---021 و حسامی
* برای گسترش جوجه‌کشی غاز،‌ بوقلمون، مرغ  شاخدار و... درخواست نموده‌ام که وزارت جهاد کشاورزی موافقت نمی‌کند. چرا؟ در حالی که جوجه‌کشی ما هیچ ربطی به جوجه‌کشی مرغ ندارد که جهاد کشاورزی اعلام می‌کند استان مازندران اشباع شده است. جوجه‌کشی تماما برای مصرف داخلی است ولی نتیجه کار ما ارزآور است چون اغلب به کشورهای همجوار صادر می‌شود. هر جوجه  غاز و ... حداقل 1/5 دلار ارز می‌آورد! از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
ترکمانزاده- بابل
* سازمان حمایت از مصرف‌کننده در این بلبشوی تورم و گرانی و افزایش قیمت‌های سرسام‌آور چه نقشی ایفا می‌کند؟! گویا مجلس و دولتی در کار نیست از دستگاه قضایی انتظار می‌رود در اقدامی انقلابی با چند زالوصفت مترف و بی‌دین که این‌گونه با ملت بازی می‌کنند و هر روز قیمت‌ هر چیزی را که بخواهند 3-4 برابر افزایش می‌دهند برخورد نماید. بیش از 80 درصد این مسائل به سوءمدیریت مسئولان برمی‌گردد؟!
شکیبا
* مسئولانی که قصد افزایش قیمت بنزین را دارند آیا جوانب آن را با این افسارگسیختگی قیمت‌ها در نظر گرفته‌اند؟! آيا افزایش قیمت بنزین با گرانی و افزایش قیمت بسیاری از کالاها روبه‌رو نمی‌شود؟! آیا این افزایش قیمت‌، با میزان تورم و دستمزدها برابری می‌کند؟! و... لطفا سنجیده‌تر اقدام کنید.
9239---0922
* در سال 1396 از بین شرکت‌کنندگان کل کشور در آزمون دستگاه قضایی تعداد 6400 نفر پذیرفته شدند و تمامی مراحل گزینش را طی نمودند ولی تا به حال به علت عدم تامین بودجه از سوی دولت متاسفانه این عزیزان سرگردان و متحیرند. از ریاست محترم دستگاه قضایی درخواست می‌شود با رایزنی با دولت مشکل این جوانان را مرتفع نمایند.
1176---0917 و 1244----0916 و 8381---0914 و 2205---0901
* آمریکا با تحریم‌ها تصور می‌کند که عرصه اقتصادی را بر مردم ایران سخت خواهد کرد. بنابراین در چنین جنگ اقتصادی وقتی برخی افراد سودجو یا نفوذی‌های دشمن سعی می‌کنند در بازار اقلام پرمصرف مردم اخلال ایجاد کنند مسئولین باید هوشیارانه از اجرای این توطئه دشمن پیشگیری کنند.
محبی
* حدفاصل ایستگاه دکتر قریب تا دانشگاه شریف بیش از 40 شعبه بانک فعالیت می‌کند، بانک‌ها با کاهش شعب خود فرصت‌های بیشتری را می‌توانند از طریق اعطای تسهیلات در اختیار تولید‌کننده داخلی قرار دهند.
9293---021
پاسخ روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا
«در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه کیهان مورخ 1398/02/09 به شماره 22772، صفحه2، ستون «کیهان و خوانندگان» (با عنایت به مبهم بودن پیام و عدم ارائه اطلاعات مستند از سوی تماس گیرنده محترم) به اطلاع می‌رساند، علی‌رغم افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها تا 200 درصد و درخواست تمام شرکت‌های ریلی برای افزایش قیمت قطار از ابتدای تیرماه 1397، تاکنون هیچ افزایش قیمتی از طرف دولت ابلاغ و اجرا نشده است، ضمنا از فاصله دی‌ماه 1394 تا تیرماه 1397 هم فقط مجوز 10 درصد افزایش پایه بلیت و 10 درصد مجوز شناوری مثبت آن هم برای ایام پیک مسافرت‌ها ابلاغ شده است، ضمن این که شرکت رجا برای برخی ایام سال از جمله مناسبت‌های ملی و مذهبی و در راستای حمایت از قشر آسیب‌پذیر تا 30 درصد تخفیف هم در قیمت بلیت‌ها اعمال می‌کند.»