kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
وزیر کشور:

قیمت و زمان سهمیه‌بندی بنزین نهایی و مشخص نشده است

وزیر کشور گفت: قیمت و زمان اجرای افزایش قیمت بنزین هنوز نهایی و مشخص نشده است اما، در صورت نهایی‌شدن بطور قطع اطلاع‌رسانی خواهد شد.




به گزارش ایرنا؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه بازدید از روستاهای سیل‌زده روستاهای مانه و سملقان استان خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار داشت: مسئله بنزین و سوخت موضوعی است که همیشه در کشور بحث آن بوده است. وی حجم مصرف بنزین در زمان پیک را تا 110 میلیون لیتر در روز دانست و افزود: میانگین مصرف بنزین هم اکنون 90 میلیون لیتر در روز است.
رحمانی‌فضلی اظهار داشت: رسانه‌ها نباید خبر کذب در این خصوص را اطلاع‌رسانی می‌کردند زیراکه این امر نگرانی مردم را در پی داشت.
وی تصریح کرد: درخصوص تامین سوخت هیچ‌گونه مشکلی نداریم و هم اکنون در تمام جایگاه‌های سوخت، بنزین وجود دارد.
وزیر کشور گفت: بار مسئولیت مقابله با تحریم‌ها در شرایط فعلی را باید به عهده استانداران گذاشت چرا که آنها توان و اختیار لازم را در این زمینه دارند.
رحمانی‌فضلی در آیین رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی اظهار داشت: رویکرد من، واگذاری مدیریت یارانه‌های نقدی و واگذاری آن به استانداران بود و مالیات هم باید در استان‌ها مدیریت شود.
وی تصریح کرد: استاندار می‌تواند شرایط را برای سرمایه‌گذاری‌های بالای 100 میلیارد ریال تسهیل کند و نیازی به مراجعه سرمایه گذار به ادارات نباشد.
وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در کشور رقم بسیار بالایی نقدینگی وجود دارد گفت: این نقدینگی هر زمان به سمت مسکن، سکه و یا ارز سوق یافته است و این پول‌های سرگردان باید مدیریت شود.
وزیر کشور با اشاره به بحران سیل در سال جاری اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که از هر موضوع در هر مقعطی، به نفع خود استفاده کند و در سیل هم تلاش داشت که قبایی برای خود دوخته و اعلام کند که مسئولان این کشور کارآمدی لازم را در مدیریت بحران ندارند، اما تمام دنیا دید که این بحران به خوبی مدیریت شد و در مجموع با همراهی و همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی کارها مدیریت شد.