kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

دانش‌آموزان فریب کلاهبرداران را نخورند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سیستان وبلوچستان درخصوص خرید و فروش هرگونه سؤالات امتحانی در فضای مجازی هشدار داد.


زاهدان- خبرنگار کیهان:

سرهنگ« علی مرحدی» گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی وامتحانات پایان سال برای دانش‌آموزان و دانشجویان وحساسیت بالای خانواده‌ها در این خصوص بعضاً شاهد کلاهبرداری‌هایی با موضوع فروش سؤالات امتحانی در فضای مجازی هستیم.
وی افزود: سودجویان وکلاهبرداران در ایام امتحانات که دانش‌آموزان و دانشجویان در‌گیر مسائل امتحانی هستند از احساسات دانش‌آموزان استفاده و اعلام می‌کنند که سؤالات امتحان را در اختیار دارند و مبالغی را پیشنهاد می‌دهند که در قبال دریافت آن مبالغ می‌توانند سؤالات را در اختیارشان قرار دهند، اما در بسیاری از این موارد پس از اینکه دانش‌آموران مبلغ را به حساب کلاهبرداران واریز کردند یا آن افراد دیگر پاسخگوی تلفن‌ها نبوده‌اند یا یکسری سؤالات غیر واقعی را که هیچ ارتباطی با امتحان ندارد در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند. رئیس پلیس فتا فرماندهی استان سیستان وبلوچستان افزود: بعضی از کلاهبرداران با سوء‌استفاده از این ایام اقدام به درج آگهی‌های دروغین، ایجاد وبلاگ‌ها و وبسایت‌های جعلی و با تبلیغات دروغین مبنی بر فروش سؤالات امتحانی، لو رفتن سوالات امتحانی و... اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبالغی از شهروندان می‌کنند.
وی به دانش‌آموزان توصیه کرد فریب آگهی‌های دروغین را نخورند و از خرید هرگونه سؤالات امتحانی در سایت‌های اینترنتی خودداری کنند و مطمئن باشند که اکثر این سایت‌ها با هدف فریب وبه طمع انداختن افراد و در نتیجه کلاهبرداری از شهروندان ایجاد شده‌اند.