kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

کلیدواژه «محاکمه مهناز افشار» در فضای مجازی راه افتاد(اخبار ادبی و هنری)

در واکنش به دروغ پراکنی منجر به شهادت یک طلبه جوان، توسط یکی از چهره‌های شاخص، کمپینی با هشتگ «محاکمه مهناز افشار» در فضای مجازی راه افتاد.



معاون دادستان کل کشور، روز گذشته در جمع خبرنگاران از برخورد قضایی با دروغ پراکنی مهناز افشار خبر داد.
جواد جاویدنیا با تأیید اینکه مهناز افشار، توئیت جعل شده توسط منافقین را بازنشر داده است، گفت: اقدامات لازم در دستگاه قضایی در حال انجام است و بیان برخی موارد باعث می‌شود کار لطمه بخورد و قطعا در این فضا دنبال اجرای قانون هستیم و هر کسی هر اقدامی انجام می‌دهد باید پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد.
در همین حال، گروهی از فعالان فضای مجازی در داغ کردن کلیدواژه #محاکمه_مهناز_افشار خواستار برخورد قضایی با دروغ پراکنی این بازیگر شدند.
 یکی از کاربران فضای مجازی، با اشاره به ضریب دادن یک دروغ توسط مهناز افشار نوشت: «جرم کسی که به یک خبر دروغ منتشر شده توسط یک حساب کاربری جعلی مربوط به سلطنت‌طلبان آنچنان دامن می‌زند که شخصی براساس همین دروغ انسان بی‌گناهی را می‌کشد، مانند طراحان این قتل برنامه‌ریزی شده نیست ؟!»
یک کاربر نیز با اشاره به سکوت مهناز افشار نوشت: «امثال مهناز افشار، تبدیل به موریانه‌های فرهنگ و جامعه ما شده‌اند. این به اصطلاح بازیگر، قبلا به مجازات تروریست‌ها و قاتلان جوانان ایرانی واکنش نشان داده و با جنایتکارها غمخواری کرده بود. علاوه‌بر تحریک قاتل، حالا هم در مقابل قتل ناجوانمردانه یک «انسان» سکوت کرده است.»
وحید یامین پور، فعال رسانه‌ای نیز در صفحه شخصی خودش نوشت: «بی‌سواد یا ابله دانستن امثال مهناز افشار تقلیل نقش آنها در جنایات و فجایعی است که شاهدش هستیم. شواهد، آشکار حاکی از آن است که سلسله مطالب و مواضع آنها با نتیجه خونینی که حاصل شده، ارتباطی منطقی و غیرقابل انکار دارد.»