kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
یک مسئول:

بازار گوشت از ابتدای امسال به ثبات رسید

رئیس ‌شورای تامین‌کننده دام زنده ایران از بازگشت ثبات به بازار گوشت و کاهش قیمت‌ها از ابتدای امسال خبر داد.




منصور پوریان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار داشت: از ابتدای امسال با ثبات بازار گوشت روبرو هستیم و قیمت‌ها کاهش یافته است.
وی افزود: اکنون قیمت دام زنده سبک 33 تا 34 هزار تومان است و قیمت لاشه 10 تا 12 هزار تومان کاهش یافته است .
رئیس‌شورای تامین‌کننده دام زنده ایران ادامه داد: سال 97 سال تنفس برای تولید دام داخلی بود و امسال با افزایش تولید دام داخلی قیمت‌ها بیش از این کاهش خواهد یافت.
همچنین، محمد آقا طاهر، رئیس‌اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز در این برنامه بیان کرد: به دلیل افزایش نرخ ارز صادرات خرما به عراق افزایش یافته و این دلیل بالا رفتن قیمت خرماست .
وی افزود: در بهمن سال گذشته به وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش صادرات و در پی آن افزایش قیمت خرما نامه نوشتیم اما اتفاقی نیفتاد.
در این جهت، هوشیار فقیهی معاون برنامه ریزی و اقتصاد اتاق اصناف ایران نیز با بیان اینکه وظیفه ما رعایت حاشیه سود و جلوگیری از گرانفروشی است، افزود: از دو میلیون و 800 هزار بازرسی در سال 97 فقط سه درصد اصناف خلاف داشته‌اند که پرونده آنها به سازمان تعزیرات ارجاع داده شد.
همچنین، سید داوود موسوی، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت نیز در این برنامه گفت: برای تشدید نظارت بر توزیع کالاها 27 فروردین امسال دستور عمل جدیدی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: برای ماه مبارک رمضان برنامه‌ای برای برپایی نمایشگاه نداریم و اختیار آن به استانداران واگذار شده است.
به گزارش فارس، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت ادامه داد: بحث افزایش قیمت خرما و نتیجه پایش تولید و صادرات این محصول را در دی سال گذشته به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم.