kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      خرید زمین با چک تقلبی
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان رامسر گفت: دو نفر در رامسر قصد خرید زمین با دلار و چک‌پول‌های تقلبی را داشتند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ علی قیصری، افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی، مبنی بر دریافت چک‌پول و دلار‌های تقلبی از افرادی که خود را تبعه عراقی معرفی می‌کردند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت و پس از هماهنگی‌های قضائی، این دو متهم که به بهانه خرید زمین قصد تبدیل دلارهای تقلبی به پول ایرانی را داشتند توسط ماموران دستگیر شدند. وی خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده از متهمان 14 قطعه اسکناس 500 هزار ریالی و 9 قطعه اسکناس 100 دلاری تقلبی کشف شد.وی در خاتمه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سانحه خونبار
هندیجان – خبرنگار کیهان: رئیس فوریت‌های پزشکی هندیجان گفت: در محور ۴۰کیلومتری هندیجان-ماهشهر یک دستگاه خودروی پژو پارس بر اثر انحراف سه نفر مصدوم بر جای گذاشت.
حیدر بحرکانی اظهار کرد: بعد از چند ساعت حادثه دیگری در محور ۲۰کیلومتری هندیجان- ماهشهر رخ داد که موجب مصدومیت دونفر شد.وی افزود: پس از اطلاع مردمی بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ در محل حوادث حاضر و مصدومان را برای مداوا به بیمارستان معرفی ماهشهر اعزام نمودند.وی اضافه کرد: حوادث جاده‌ای که عمده آنها انحراف از جاده است، اکثرا براثر عدم رعایت مقررات و خستگی می‌باشد.
ناکامی مسافر در انتقال مواد مخدر
قزوین – خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر حین کنترل خودرو‌های عبوری در عوارضی آزادراه « قزوین- زنجان» در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس به یک نفر از مسافران مشکوک شدند.سرهنگ بیژن خدائی افزود: ماموران در بازرسی از وسایل همراه مسافر مورد نظر مقدار تقریبی یک کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و 200 گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کردند.
وی اضافه کرد: متهم پس از انتقال به مقر پلیس و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
تصادف مرگبار
یزد – ایسنا: سرپرست پلیس راه استان یزد از تصادف يك سواري پرايد با كاميون در محور تنگ‌چنار يزد و كشته و مجروح شدن چهار نفر در اين حادثه خبر داد. سرهنگ «مسعود قانعی» گفت: با حضور ماموران در محل، مشخص شد که در این حادثه یک دستگاه خودروی سواری پراید هنگام ورود به جاده اصلی با یک دستگاه تریلی هوو برخورد کرده است. قانعی ادامه داد: در این حادثه دو نفر از سرنشینان پراید که یکی از آنها کودک پنج ساله‌اي بود، جان خود را از دست دادند و دو سرنشین مصدوم دیگر این خودرو نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
سرپرست پلیس راه استان در پايان خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از سوی سواری پراید هنگام ورود از فرعی به اصلی اعلام کرده‌اند.
گوسفند قاچاق
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه از کشف گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.سرهنگ رضا زینلی گفت: یکی از گشت‌های انتظامی شهرستان میرجاوه هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به چوپانی جوان که گله گوسفند را به سمت مرز هدایت می‌کرد مشکوک شدند.وي افزود: مأموران انتظامی پس از بررسی اظهارات چوپان گله، 110راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را که قصد خروج از مرز را داشت، مهار کردند.وی با اشاره به اينکه ارزش اين محموله دو میلیارد و 15ميليون ريال از سوی کارشناسان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: دام‌ها به اداره دامپزشکی تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.
مرگ مشکوک
ساری – خبرنگار کیهان: دادستان ساری از مرگ مشکوک دو مرد جوان در چالوس خبر داد.سید یونس حسینی عالمی، گفت: بر اساس گزارش پلیس آگاهی شهرستان چالوس مبنی بر فوت دو مرد جوان در یک منزل استیجاری واقع در منطقه هچیرود، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.وی اظهار کرد: افراد مذکور منزل را به صورت شبانه در ساعت دو بامداد همان روز اجاره کرده و قرار بود در ساعت ۱۴ همان روز نیز تخلیه کنند.وی افزود: صاحبخانه با مراجعه به محل و دق‌الباب با عدم پاسخگویی دو مرد جوان مواجه شد و پس از مشکوک شدن به قضیه مراتب به پلیس اعلام شد و در ادامه حسب دستور قضایی، ماموران کلانتری و پلیس آگاهی با حضور مقام قضایی به محل مورد نظر مراجعه و مشخص شد دو جوان فوق‌الذکر در داخل منزل بنا به دلیل نامشخصی فوت کرده و طبق نوشته‌ای که به امضا و اثر انگشت هر دو نفر رسیده به خودکشی اشاره کرده‌اند.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران تصریح کرد: پس از حضور مقام قضایی و ضابطین در محل کشف اجساد، بررسی‌های لازم و مستندسازی مدارک انجام گرفته و دستور انتقال اجساد و بررسی علت فوت از سوی پزشکی قانونی صادر شد.
گازوییل قاچاق
آبادان– ایرنا: فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: سوخت قاچاق از چند دستگاه کامیون هنگام خروج از کشور توسط ماموران مرزبانی آبادان کشف و ضبط شد. سرتیپ عبداله نظرپور بیان کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، ماموران مرزبانی آبادان موفق شدند که چند دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از کشور متوقف کنند. وی افزود: در بازرسی از این کامیون‌ها 29 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود، کشف و ضبط شد.