kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

دستگیری کلاهبردار میلیاردی با 14 سال سن در البرز

فرمانده انتظامی البرز گفت: نوجوان فروشنده ارز دیجیتال در استان البرز با 14 سال سن و اتهام 10 میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر شد.

سرتیپ عباسعلی محمدیان دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این کلاهبردار خود را به عنوان مدیر سایت‌های مشهور فروش ارز دیجیتال معرفی و اقدام به خرید و فروش ارز می‌کرده است.
وی اضافه کرد: شگرد کلاهبرداری این نوجوان به شکلی بود که با ایجاد اکانت‌های جعلی اقدام به تبلیغ گسترده در فضای مجازی درخصوص خرید و فروش ارز کرده است.
محمدیان گفت: این نوجوان از طریق تبلیغات مشتریان خود را جذب کرده و از آنها درخواست می‌کرد که وجه پرداختی را مستقیم به حساب یکی از سایت‌های معتبر واریز و سپس خود را به عنوان نقش خریدار به آنها معرفی و ارزها را دریافت و به خریدار اصلی تحویل نمی‌داده است.
وی خاطرنشان کرد: متهم 14 ساله در اعترافات خود اذعان داشت که با اکانت‌های جعلی و با استفاده از کارت شناسایی جعلی این عمل مجرمانه را انجام داده است.
فرمانده انتظامی البرز گفت: تلاش کارشناسان پلیس برای شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد. وی یادآور شد که چنانچه افرادی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند به پلیس فتا استان البرز مراجعه کنند.