kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

کرملین: کیم جونگ اون آموزش دیده و یک رهبر حرفه‌ای است

سخنگوی کرملین با اشاره به دیدار اخیر رهبران روسیه و کره‌شمالی، اعلام کرد که «کیم جونگ اون» در جریان دیدارهای اخیر نشان داد که یک رهبر حرفه‌ای است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در واکنش به دیدار اخیر رهبر کره‌ شمالی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، خاطرنشان کرد: رهبر کره‌شمالی در جریان مذاکرات گسترده خود با رئیس‌جمهوری روسیه، نشان داد که یک  رهبر حرفه‌ای و کاملاً آموزش‌دیده است.
به گزارش ایسنا، پسکوف تصریح کرد: به بیان صریح، رهبر کره‌شمالی ثابت کرد که بسیار حرفه‌ای است و از جزئیات طرح‌های دوجانبه و همکاری‌هایی که می‌توان پس از تحریم‌های سازمان ملل و سایر محدودیت‌ها داشت، آگاهی داشته و در مورد همه مسائل رویکرد خاص خود را دارد.
وی در ادامه، محدودیت‌های موجود را باعث آسیب دیدن همکاری‌های دوجانبه میان روسیه و کره‌شمالی دانست. پسکوف همچنین رهبر کره شمالی را رهبری صاحب تجربه، تحصیل‌کرده و بسیار متعادل توصیف کرد.
ناراحتی از انفعال سئول مقابل آمریکا
کره شمالی، آمریکا را به اعمال فشار به کره جنوبی برای پیروی از سیاست اجرای تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ متهم کرد.
خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که شبه جزیره کره در حال ورود به یک دوره تنش جدید است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق گزارش منتشر شده از کمیته اتحاد صلح آمیز کره، آمریکا صریحا در حال اعمال فشار به دولت کره‌جنوبی است و از این کشور می‌خواهد به سیاست‌های تحریمی علیه کره شمالی بپیوندد.
پیونگ یانگ از دولت کره‌جنوبی ‌خواست برای حرکت به سمت اتحاد صلح‌آمیز، موضع قاطع‌تری اتخاذ کند.