تلاش جودوکاران ایران برای کسب مدال در رقابتهای قهرمانی آسیا
تیم ملی جودو ایران در حالی کار خود را از فردا در رقابتهای قهرمانی آسیا آغاز میکند که پیش از این ایرانیها ۵۷ مدال از ۲۱ دوره حضور خود کسب کردهاند.
بیست و هفتمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی آسیا از امروز شنبه به میزبانی امارات در ورزشگاه «شیخ الزاید» شهر فجیره آغاز میشود. حضور نفرات جوانی چون ریاحی فر، محمودی و ملک زاده و نفراتی که سابقه کسب مدال در ردههای سنی پایینتر را دارند چون نیکاقبال و فتحیپور در کنار باتجربههایی چون نوریزاده، بریمانلو و البته جمالی باعث شده تیمی با ترکیب جوان و باتجربه راهی امارات شود. این دوره از مسابقات اولین آزمون آرش میراسماعیلی به عنوان جوانترین رئیس تاریخ جودو ایران است. رئیسی که خود در رقابتهای قهرمانی آسیا مبارزه کرده باید تلاش کند از دستاوردهای تاتامی فجیره برای ساختن تیمی منسجم و یکدست ر همه اوزان بهترین بهره را ببرد.جودو ایران که در چند ساله گذشته فقط در مسابقات قهرمانی آسیا با تیمی کامل حضور پیدا کرده و در رقابتهای قهرمانی جهان و تورنمنتهای معتبری چون گرندپری و گرنداسلم با دو، سه جودوکار به میدان رفته است. اما تیم ملی کشورمان روی تاتامی آسیا جز در چند مورد، در سایر ادوار حضور موفقی نداشته و شاید بخشی از دلیل آن حضور قدرتهای جهانی جودو از جمله ژاپن، کره، مغولستان، ازبکستان، قزاقستان و در قاره کهن بوده، ولی عمده دلیل آن مشکلات داخلی جودو کشور بوده است که امید میرود با حضور میراسماعیلی و انسجام و همدلی خانواده بزرگ جودو از این پس شاهد رشد و شکوفایی جودو کشور باشیم. لازم به یادآوری است که پیش از این جودوکاران ایران ۵۷ مدال از ۲۱ دوره حضور خود در رقابتهای قهرمانی آسیا کسب کردهاند.