kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

نخست وزیر عراق به زیارت امام رضا (ع) مشرف شد

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار نخست‌وزیر عراق گفت: دشمنان به نقاط اقتدار و پیوند ما حملات رسانه‌ای و دروغ‌پردازی می‌کنند، این حقد و کینه ناشی از خشم آنها از مودت مردم ایران و عراق حول ارادت به خاندان وحی است.




عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق که در راس هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ایران سفر کرده بود، برای زیارت بارگاه منور رضوی وارد مشهد شد. به گزارش تسنیم، نخست‌وزیر عراق در بدو ورود مورد استقبال استاندار خراسان رضوی قرار گرفت و برای دقایقی به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شد و با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در این دیدار که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با‌اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخ میان کشور ایران و عراق، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی مشترک ایران و عراق سابقه تاریخی و مذهبی چند هزار ساله دارد و مهم‌تر از همه محبت اهل بیت(علیهم‌السلام) قلب و روح مردم دو کشور را به هم پیوند زده است.
به گزارش آستان نیوز، وی ابراز داشت: دشمنان به این نقاط اقتدار و پیوند ما حملات رسانه‌ای و دروغ پردازی می‌کنند، این حقد و کینه ناشی از خشم آنها از مودت مردم ایران و عراق حول ارادت به خاندان وحی است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه از توافق اخیر شما و رئیس‌جمهور محترم ما در حذف هزینه ویزا تشکر می‌کنم، اظهار داشت: قطعا همراهی شما و مردم عراق در شرایط تحریمی جمهوری اسلامی ایران، به تعمیق رابطه عاطفی و تاریخی دو کشور کمک شایانی خواهد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی از هر گونه پیشنهاد جهت نقش‌آفرینی بیشتر در روابط دو کشور استقبال می‌کند.
وی بیان داشت: آستان قدس یک نهاد کاملا دینی و مردمی است و محبت هزار و دویست ساله مردم به این عتبه، توانمندی‌های گسترده‌ای در حوزه‌‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی برای آن ایجاد کرده که همه این مزیت‌ها می‌تواند بسترساز تعاملات فزاینده میان دو کشور قرار گیرد.
عادل عبدالمهدی همچنین در دیدار با علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی از رایگان شدن هزینه صدور روادید به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفرش به ایران یاد کرد.