kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
با قطع سراسری برق

سودان در تاریکی فرو رفت/ پلیس معترضان را سرکوب کرد

یک روز پس آغاز تظاهرات چند هزار نفری در سودان و کشته شدن 5 نفر در پی درگیری ارتش با معترضان ، خبر رسیده برق سراسر این کشور فقیر آفریقایی قطع شده و پلیس هم عملیات سرکوب تحصن‌کنندگان مقابل وزارت دفاع را آغاز کرده است.


 

اوضاع سودان به هیچ وجه خوب نیست و این کشور فقیر آفریقایی روزهای سختی را دنبال می‌کند. در حالی که مردم این کشور از قحطی نان و غذا به شدت رنج می برند و رئیس جمهور این کشور را عامل این وضع می‌دانند خبر رسیده، مرکز کنترل برق سودان از قطع جریان برق در سراسر این کشور در یکشنبه شب خبر داده است. این مرکز در بیانیه‌ خود اعلام کرده، تلاش‌های مسئولان برای رفع قطع برق در حال انجام است.قطع جریان برق در سودان در دوره اخیر بارها تکرار شده است. شاهدان عینی در خارطوم می گویند نیروهای امنیتی روز گذشته عملیات مربوط به متفرق کردن تحصن‌کنندگان در مقابل ساختمان وزارت دفاع را آغاز کرده‌اند. نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور سعی دارند تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع را متفرق کنند.
این در حالی است که اختلاف نظری در بین نیروهای امنیتی و ارتش در چند روز گذشته بسیار مشهود بوده است . بنا بر گزارش ها ، نیروهای ارتش سودان مانع از این می‌شوند که نیروهای امنیتی تحصن در مقابل وزارت دفاع را متفرق سازند.در همین حال، اتحادیه اروپا خواهان آغاز روند جامع اجرای اصلاحات بنا به خواسته‌های مطرح شده در اعتراضات شد.اتحادیه اروپا از نیروهای امنیتی سودان نیز خواسته تا از سلاح‌ علیه تظاهرکنندگان استفاده نکنند.
گفتنی است عمرالبشیر، رئیس جمهور مادام‌العمر سودان با هدف بهبود شرایط اقتصادی و رهایی از حکم دادگاه‌های بین المللی از ایران فاصله گرفت و به آمریکا و سعودی نزدیک شد اما وضعیت این کشور با این چرخش به مراتب بدتر شد.