kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
گلایه‌های مدیرعامل بابت برگزاری بازی در کشور ثالث

تقابل پرسپولیس و الاهلی عربستان در امارات /نماینده ایران نخستین برد آسیایی‌اش را کسب می‌کند؟

تیم فوتبال پرسپولیس ایران امشب در شرایطی برابر الاهلی عربستان قرار می‌گیرد که امیدوار است نخستین بردش در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.



سرویس ورزشی-

سومین دیدار پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب در امارات برگزار می‌شود و این تیم مقابل الاهلی عربستان به میدان می‌رود. این بازی در چارچوب بازی‌های گروه چهارم مسابقات و به میزبانی پرسپولیس از ساعت 20 آغاز می‌شود.
پرسپولیس نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان در این فصل با‌اشتباه فاحش داوران مقابل السد قطر بازنده شد و در تهران هم دو امتیاز حساس را به لطف همین داوران پراشتباه آسیایی مقابل پاختاکور از دست داد. سرخپوشان ایرانی اکنون در رده آخر جدول قرار دارند اما هنوز به صعود از گروه امیدوارند و به قول برانکو برای قهرمانی در آسیا می‌جنگند.
پرسپولیس اگر از سد الاهلی عربستان بگذرد و سه امتیاز را بگیرد امیدهایش در آسیا زنده می‌شود. برانکو قبل از این سفر امید عالیشاه را به دلیل یک مصاحبه از فهرست تیم کنار گذاشت. برانکو پیش از این نیز تصمیم‌های مشابهی در مورد بازیکنانی نظیر محسن مسلمان گرفت که اکنون همه حق را به سرمربی پرسپولیس می‌دهند. سرخپوشان در این فصل هنوز در لیگ برتر صدرنشین هستند و به عنوان نایب قهرمان به مصاف حریف عربستانی می‌ رود.
هواداران تیم پرسپولیس امیدوارند که امشب تیمشان نخستین بردش در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد. البته شکست دادن الاهلی کار راحتی نیست. الاهلی اگر چه مقابل پاختاکور شکست خورد اما این تیم السد قطر را ۲ بر صفر شکست داده و اکنون در رده دوم جدول گروه ایستاده است. پرسپولیس اگر مثل فصل گذشته در میدان حاضر شود برد دور از دسترس سرخپوشان ایرانی نخواهد بود. پرسپولیس در صورت پیروزی در این مسابقه می‌تواند همچنان برای قهرمانی در آسیا بجنگد. شاید امکانات و شرایط مالی دو باشگاه قابل مقایسه نباشد اما فوتبال ایران و به ویژه باشگاه‌ پرسپولیس متکی بر توانایی جوانان ایرانی است و با این ثروت انسانی می‌تواند کارهای غیرممکن را به خوبی انجام بدهد.
مشکلات پرسپولیس برای بازی با الاهلی
چند سالی می‌شود که بازی تیم‌های ایرانی با عربستانی در کشور ثالث برگزار می‌شود. این موضوع به خواست تیم‌های عربستانی است و علیرغم مخالفت باشگاه‌های ایرانی کماکان خواسته آنها از سوی AFC اجابت می‌شود. دیروز عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی شد اگر بازی با الاهلی در تهران برگزار می‌شد هزینه پرسپولیس یک دهم هزینه کنونی بود. پرسپولیس الان 10 برابر بازی در تهران هزینه می‌کند.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که «باشگاه‌های ایرانی با این ماجرا کنار آمده‌اند؟»، گفت: خیر، این‌طور نیست. ما یک ماه پیش به فدراسیون فوتبال بابت همین موضوع نامه زدیم و روز یکشنبه هم دوباره این نامه را تکرار کردیم که هزینه ما را باید پرداخت کنند. بازی با الاهلی اگر در تهران برگزار می‌شد ما فقط هزینه یک شب هتل برای تیم و یک شب هتل برای داوران و مسئولان بازی داشتیم، اما الان هزینه رفت و برگشت و سایر هزینه‌ها به صورت دلار حساب می‌شود. همان‌طور که گفتم ما 10 برابر بازی در تهران هزینه می‌کنیم. به جز این هزینه‌های مشکل رفت و برگشت و سایر مسائل هم وجود دارد.
عرب راجع به اینکه چه کسی باید مشکل میزبانی تیم‌های ایرانی را حل کند، عنوان کرد: نمی‌دانم. من به تاج هم نامه زدم. ما حتی برای بردن ارز به امارات مشکل داشتیم. اینها مشکلاتی است که دیده نمی‌شود، اما وجود دارد. ما هم برای اینکه تیم به مشکل نخورد مجبوریم چیزی نگوییم. الان پرسپولیس نماینده ایران است و باید همه از آن حمایت کنیم و اجازه ندهیم آرامش این تیم به‌هم بخورد.
وی در واکنش به این پرسش که آیا پاداش نایب قهرمانی در فصل گذشته آسیا را دریافت کرده‌اند یا خیر، گفت: بله، این پاداش به طور کامل دریافت و تمام آن هم هزینه جاری باشگاه شد. سعی کردیم با مدیریت این پول مشکلات موجود را برطرف کنیم.
تحلیل AFC از بازی امشب
با وجود مشکلاتی که پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ایران با آن دست به‌گریبان است، باید گفت که بازی امشب برابر الاهلی یکی از مهم‌ترین دیدارهای این تیم است. دیروز سایت AFC در گزارشی درباره این بازی نوشت: «پرسپولیس بعد از رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ و سپس نایب قهرمانی در سال گذشته در این دوره به عنوان تیمی مدعی وارد رقابت‌ها شده، ولی تاکنون نتوانسته است چندان خوب ظاهر شود. آنها بعد از تساوی یک بر یک خانگی برابر پاختاکور ازبکستان و در نهایت شکست ثانیه‌های پایانی برابر السد به استقبال دیدار برابر الاهلی می‌روند.
همیشه بازی‌های خانگی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نقطه قوت این تیم بوده است ولی آنها در بازی برابر الاهلی عربستان باید در امارات میزبانی کنند. در واقع پرسپولیس تنها یک مسابقه دیگر در تهران خواهد داشت که بازی آخر برابر السد خواهد بود. به همین خاطر بازی سه‌شنبه پرسپولیس مقابل الاهلی بسیار حائز اهمیت خواهد بود و می‌تواند تا حدود زیادی سرنوشت یاران برانکو ایوانکوویچ را مشخص کنند.»