kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

مرگ ۴۴ سرباز هندی در حمله تروریستی کشمیر سفیر پاکستان احضار شد

در پی حمله انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده به کاروان نیروهای ارتش هند در منطقه «کشمیر»، که مرگ 44 نظامی هندی را به دنبال داشت، دهلی نو پاکستان را به دست داشتن در این ماجرا متهم کرد و سفیر این کشور را برای ارائه توضیحات، فراخواند.



روز پنجشنبه یک تروریست انتحاری، که گفته می‌شود عضو گروه وهابی «جیش محمد» فعال در پاکستان بوده، در منطقه کشمیر، خودروی مملو از مواد منفجره را به اتوبوس حامل نظامیان هندی کوبید. این انفجار مهیب، اتوبوس مذکور را کاملاً منهدم کرد و به پنج خودروی دیگر آسیب رساند. منابع هندی شمار نظامیان کشته شده این کشور در انفجار فوق را 44 نفر اعلام کرده‌اند.
در پی این حادثه، «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند، اسلام آباد را به دست داشتن در این ماجرا، متهم و تهدید کرد که «حق هند برای گرفتن انتقام، محفوظ است.»
مودی گفت: اجازه نمی‌هیم همسایگان ما، هند را بی‌ثبات کنند. هند گروه تروریستی «جیش محمد» را مسئول این حمله می‌داند و معتقد است، پاکستان فضای امنی را برای فعالیت مخرب این گروه فراهم آورده است.
گفتنی است منطقه هیمالیایی کشمیر از زمان جدایی هند و پاکستان، مورد مناقشه دو کشور است و هند هزاران سرباز را برای کنترل اوضاع امنیتی، به این منطقه گسیل کرده است.
دولت هندهمچنین سفیر پاکستان را فراخواند و از وی درباره این حمله و حمایت از جیش محمد، توضیح خواست.
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، هم این حادثه تروریستی را محکوم کرد و این اتفاق را به دولت و ملت هند تسلیت گفت.