kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس برد، سپاهان در صدر باقی ماند/تراکتورسازی، استقلال را از بالای جدول دور کرد

هفته هجدهم مسابقات لیگ برتر در شرایطی با پیروزی تیم پرسپولیس آغاز شد که تیم سپاهان با پیروزی خارج از خانه مقابل پیکان موقعیت خود را در صدر جدول تثبیت کرد و در مهمترین دیدار استقلال در تبریز باشکست مقابل تراکتورسازی از صدر جدول دور شد.



سرویس ورزشی-

بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال از عصر روز پنجشنبه با انجام دو بازی آغاز و دیروز(جمعه) با برگزاری سه دیدار دیگر پیگیری شد. در مهمترین بازی هفته عصر دیروز استقلال مقابل تراکتورسازی در شهر تبریز شکست خورد تا شاگردان وینفرد شفر از صدر جدول دور شوند و رویای قهرمانی آبی‌ها کمرنگ‌تر شود.در این دیدار که از ساعت ۱۵:۳۰ ودر حضوربیش از 70 هزارتماشاگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد تیم تراکتورسازی با تک گل‌اشکان دژاگه (۵۲) به پیروزی با ارزش دست پیدا کرد. باوجود اینکه ورزشگاه پیش از شروع مسابقه پر از تماشاگر بود اما بازی در نیمه نخست چنگی به دل نزد. بازیکنان استقلال در این نیمه بازی سرعتی با پِرس از بالا را در دستور کار داشتند اما به خاطر خطاهای متوالی بازیکنان دو تیم، بازی مدام متوقف می‌شد. در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید.بازی در نیمه دوم شباهتی به ۴۵ دقیقه نخست نداشت. دو تیم بازی سرعتی‌تر را به نمایش گذاشتند و در زمین خطرناکتر ظاهر شدند. تراکتورسازی که از امتیاز میزبانی بهره می‌برد، فشار بیشتری روی دروازه استقلال وارد کرد. ابتدا در دقیقه ۴۹ تراکتورسازی توپ را تا محوطه جریمه استقلال پیش برد که رحمتی مانع گل خوردن این تیم شد.در دقیقه ۵۲‌اشکان دژاگه روی پاس زیبای احسان حاجی صفی از سمت چپ دفاع استقلال خود را به محوطه جریمه این تیم رساند و با یک شوت محکم سرانجام دروازه آبی پوشان را باز کرد.وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از گل دست به دو تعویض زد. او ابتدا گادوین منشا و سپس اسماعیل گونکالوس را وارد زمین کرد تا قدرت هجومی تیمش را بیشتر کند. در دقایق پایانی هم اللهیار صیادمنش به زمین آمد. بهترین فرصت استقلال در دقیقه ۸۸ به دست آمد اما فرشید اسماعیلی هافبک استقلال از نزدیکی‌های محوطه شش قدم، توپ را به بالای دروازه تراکتور زد.در نهایت برنامه‌های فنی وینفرد شفر در تقابل با‌اندیشه‌های جورج لیکنز سرمربی تراکتورسازی راه به جایی نبرد تا بازی با همان یک گل تمام شود.
در ادامه دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر، دیروز پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان سپاهان بود که این دیدار با برتری یک بر صفر یاران امیر قلعه نویی به پایان رسید. برای سپاهان سیاوش یزدانی در دقیقه ۱۰ روی یک کرنر که توسط دورازه‌بان پیکان به طور ناقص دفع شده بود، گلزنی کرد.زردپوشان اصفهانی با این برد ۳۸ امتیازی شدند و با یک امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس مجدداً به صدر جدول صعود کردند. پیکان هم با تجربه هشتمین شکست متوالی خود به رده دوازدهم جدول رده بندی سقوط کرد.
در رشت سپیدرود پذیرای ماشین‌سازی بود که این بازی با پیروزی یک بر صفر یاران مهاجری خاتمه یافت. احسان تأییدی در دقیقه ۷۷ روی یک ارسال و با ضربه سر برای ماشین سازی گل زد با این‌حال تلاش تیم سپیدرود در دقیقه ۹۰ جواب داد و میثم تهی‌دست توانست بازی را به تساوی بکشاند.
علیپور همسایه کی‌روش شد!
اما در دو دیداری که روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد پرسپولیس در تهران مقابل تیم قعرنشین استقلال خوزستان به پیروزی رسید و پدیده در آبادان برابر تیم صنعت نفت با تساوی بدون گل متوقف شد.
در بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان که از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی آغاز شد سرخپوشان پایتخت با دو گل سیدجلال حسینی(۶۱) و علی علیپور(۸۸) به پیروزی دست یافتند.در نیمه اول این دیدار مولد بنیادی فر دو تصمیم خبرساز داشت که در صحنه اول علی علیپور مهاجم پرسپولیس توسط دروازه‌بان استقلال خوزستان سرنگون شد که سرخپوشان اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور اعلام ادامه بازی کرد.در دقیقه ۳۴ نیز بازهم علی علیپور قصد ورود به محوطه جریمه را داشت که با خطای مصطفی کیانی مواجه شد و داور کارت زرد دوم را به این بازیکن داد تا تیم حریف ۱۰ نفره شود. نیمه اول این دیدار از کیفیت فنی بالایی برخوردار نبود و هر چند پرسپولیس صاحب موقعیت‌هایی برای رسیدن به دروازه حریف شد اما نتوانست از این موقعیت‌ها استفاده کند.
نیمه دوم اما شرایط برای شاگردان برانکو کمی متفاوت شد و این تیم نظم بهتری در حملاتش گرفت و توانست با برنامه‌تر خود را به دروازه حریف نزدیک کند. در دقیقه ۶۱ سیدجلال حسینی که برای شرکت در حمله تیمش جلو کشیده بود توانست با ضربه سر قفل دروازه استقلال خوزستان را باز کند. استقلال خوزستان البته قبل از گل پرسپولیس و در دقیقه ۵۳ می‌توانست دروازه بیرانوند را باز کند اما بازیکن این تیم با وجود عبور از دروازه بان سرخ‌ها نتوانست دروازه را باز کند و توپش از کنار دروازه به بیرون رفت. در این صحنه شجاع خلیل زاده اعتقاد داشت بازیکن حریف روی او مرتکب خطا شده که اعتراض هایش به داور یک کارت زرد برای او به همراه داشت. در دقیقه ۸۸ علی علیپور که پایه گذار یک حمله تیمش شده بود توانست گل دوم را وارد دروازه استقلال خوزستان کند. همکاری خوب علیپور و سیامک نعمتی باعث رقم خوردن این گل شد تا خیال سرخپوشان برای رسیدن به سه امتیاز این دیدار خانگی راحت شود. علی علیپور با گلی که وارد دروازه استقلال خوزستان کرد ۹ گله شد و به یک‌قدمی کی‌روش استنلی 10 گله در صدر جدول گلزنان
رسید.
در دومین دیدار روز پنجشنبه تیم‌های صنعت نفت آبادان و پدیده شهرخودرو از ساعت 17:30 در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.محمدحسین ترابیان قضاوت دیدار صنعت نفت- پدیده شهرخودرو را بر عهده داشت. او در این دیدار به هیچ‌کدام از بازیکنان دو تیم کارتی نشان نداد.
برنامه سایر دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر به این شرح است:
شنبه 27 بهمن 1397
*پارس جنوبی جم.........نساجی مازندران(ساعت15:30)
یکشنبه 28 بهمن 1397
*فولاد...................................نفت‌ مسجدسلیمان(ساعت16)
نامعلوم
*ذوب آهن.........................................................................سایپا