kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴

حوادث کوتاه از کشور


انفجار پراید گازسوز
زاهدان - ایرنا: انفجار ناشی از غیراستاندارد بودن تجهیزات یک دستگاه خودرو گازسوز در شهرک تعمیرگاهی زاهدان منجر به آتش‌سوزی، کشته شدن دو نفر و بروز خسارات مالی به چند خودرو شد.
بر اثر انفجار خودرو پراید گازسوز غیراستاندارد در محل یک تعمیرگاه در شهرک تعمیرگاهی خیابان شهید فاضلی زاهدان دو نفر از تعمیرکاران در آتش سوختند.
گفته می‌شود دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافتند.
مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی زاهدان نیز با تاییدجان باختن دو نفر در این حادثه، اعلام کرد؛ هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست لذا علت دقیق آن پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

توزیع لواشک با طعم تریاک

مشهد - فارس: فردی که با بسته‌بندی تریاک در پوشش لواشک اقدام به تهیه و توزیع مواد افیونی در مشهد می‌کرد دستگیر شد.
تیم گشت نامحسوس کلانتری 12 به فردی که به عنوان دستفروش کنار خیابان ایستاده بود، مظنون شده و او را تحت نظر قرار دادند.
تحقیقات پلیسی حاکی از آن بود که افرادی با موتورسیکلت و یا خودرو به این فرد مراجعه و از او بسته‌های لواشک خریداری می‌کنند که ماموران برای بررسی موضوع وارد عمل شدند و این فرد را دستگیر کردند.
بررسی‌های بعدی پلیس نشان می‌داد که متهم مواد مخدر را در قالب بسته‌های لواشک بسته‌بندی کرده به فروش می‌رساند که تحقیقات  از این خرده‌فروش ادامه دارد.

انهدام باند کلاهبرداری پیامکی

اصفهان - ایرنا: 27 عضو یک باند بزرگ کلاهبرداری پیامکی که در سطح کشور فعالیت می‌کردند، در اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای این باند با ارسال پیام‌های فریبنده به شهروندان سراسر کشور در زمینه برنده شدن آنها در قرعه‌کشی یک شرکت ارتباطی، اقدام به سرقت از حساب مردم می‌کردند.
سرهنگ «مرتضوی» افزود: اعضای این باند با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی و دریافت جایزه، اطلاعات حساب بانکی افراد را با روش‌های حرفه‌ای و فریبکارانه دریافت و از طریق اینترنت و دستگاه‌های خودپرداز از حساب آنها سرقت می‌کردند.
وی گفت: در استان اصفهان تاکنون هزار پرونده کلاهبرداری پیامکی به ارزش 30 میلیارد ریال تشکیل شده است.

دستگیری زورگیر مسلح

تبریز - فارس: رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری سارق زورگیر مسلحی که با مجروح کردن راننده، خودروی وی را سرقت کرده بود خبر داد.
صابر عباس زاده اظهار کرد: با ارجاع پرونده زورگیری مسلحانه خودرو و مصدومیت راننده به پلیس آگاهی اقدامات لازم برای شناسایی سارق انجام شد.
وی افزود: با اطلاعاتی که بدست آمد و تماس متهم با شاکی سرانجام هویت متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی دستگیر شد.  عباس زاده تصریح کرد: با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.