kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴

گشایش نخستین مدرسه عالی مهارتی دانشگاه آزاد

نخستین مدرسه عالی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع حقوق و با هدف کارورزی دانشجویان گشایش یافت.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس‌هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد در مراسم گشایش نخستین مدرسه عالی مهارتی حقوق گفت: راه‌اندازی نخستین مدرسه عالی مهارتی حقوق، در دهه فجر ابتکار خوبی در زمینه تکامل قضایی و حقوقی محسوب می‌شود.
علی‌اکبر ولایتی افزود: باید در زمینه دروس دانشگاهی کارورزی آن رشته هم برای دانشجویان فراهم شود مثلا در رشته پزشکی دانشجویان در یک سال پایانی تحصیلات خود در آزمایشگاه‌ها دروس کارورزی را می‌گذرانند.
ولایتی ادامه داد: در زمینه رشته‌های علوم انسانی بخصوص حوزه حقوقی چنین امکانی تاکنون وجود نداشته است و راه‌اندازی نخستین مدرسه عالی مهارتی حقوق، ابتکار خوبی در زمینه رشته‌های حقوقی و قضایی است.
وی با بیان اینکه کار قضاوت جزو مشکل‌ترین کارهاست، گفت: کسی که قضاوت می‌کند باید وجدان آگاهی داشته باشد و باید به درستی قضاوت کند. افتتاح این مدرسه یکی از دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب است که موجب تکامل قضایی می‌شود.
به گفته طهرانچی رئیس‌دانشگاه آزاد، نخستین مدرسه عالی مهارتی با موضوع حقوق براساس ساختار یک مجتمع قضایی طراحی شده و در‌اشتغال و مهارت‌افزایی دانشجویان و دانش‌آموختگان نقش‌آفرینی خواهد کرد.
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این مدرسه می‌توانند در یک محیط شبیه‌سازی شده، از نزدیک با بخش‌های مختلف یک مجتمع قضایی آشنا شوند. این مدرسه تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شروع به فعالیت خواهد کرد.