kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
مهرداد بذرپاش در آیین 40 سالگی انقلاب مطرح کرد

۳ راهبرد اصلی کشور در دهه پنجم انقلاب

نماینده سابق مجلس در آئین 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: کارآمدسازی، اجتماعی‌سازی و جوان‌سازی؛ ۳ راهبرد اصلی کشور در دهه پنجم انقلاب است.




مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در آیین ملی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی که صبح دیروز در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: یکی از دلایلی که دولت در برخی بخش‌ها بی‌برکت شده شاید برای این است که نسبت به عملکرد گذشته بی‌انصافی داشته است، بالاخره در کنار ضعف‌ها در گذشته خیلی کارهای خوبی هم انجام شده است.
وی افزود: ما امروز به دلیل عدم توفیق دولت خوشحال نیستیم و این اصلا در تفکر نیروهای انقلابی نیست ولی تئوری‌پردازی‌های نادرست دولت را به اینجا رساند و صحنه اجرایی کشور را به یک زمین لم‌یزرع تبدیل کرد.
بذرپاش با اشاره به لزوم جوان‌سازی سیستم گفت: کارآمدسازی، اجتماعی‌سازی و جوان‌سازی؛ ۳ راهبرد اصلی کشور در دهه پنجم انقلاب است،  جوان‌سازی یعنی نو کردن روش‌ها و ما به یک جهاد سازندگی در سال 97 نیاز داریم.
بذرپاش در ادامه با اشاره به اقدامات و کارهای بزرگی که در طول چهل سال انقلاب اسلامی صورت گرفته است، افزود: علی‌رغم این اقدامات و پیشرفت‌ها، با شبهه‌افکنی‌های شبکه‌های بیگانه برای تغییر باور مردم به سمت ناکارآمدی مدیران کشور مواجه هستیم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دولت کنونی متاسفانه آن‌قدر مشکلات روی هم انباشته شده که بدون ارائه راهکار مناسب قابل حل نیستند.
بذرپاش گفت: 70 درصد جمعیت کشور متولدین بعد از بهمن 57 هستند ولی آیا می‌توان با همان سیستمی که در گذشته رفتار می‌کردیم با این جمعیت روبرو شویم، مسلما نمی‌شود.
وی تاکید کرد: اگر قرار است نسخه‌ای برای حل مشکلات داده شود باید مشکلات براساس مسائل روز مورد بررسی قرار گیرند، مثلا امروز بحث فضای مجازی خیلی داغ است، باید ببینیم چه نسخه‌ای برای رفع مشکلاتی که در این فضا هست، وجود دارد.
بذرپاش گفت: سرعت تغییرات و تحولات بسیار بالاست و نباید در گذشته باقی بمانیم، اگر در گذشته باقی بمانیم با مشکل روبرو می‌شویم.