kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

خاطرات زندانی ماجرای میکونوس آلمان رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

نشست خبری کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» با حضور رئیس‌حوزه هنری، مدیرعامل انتشارات سوره مهر، مدیر دفتر ادبیات پایداری، محسن کاظمی نویسنده و کاظم دارابی راوی کتاب در حوزه هنری برگزار شد.


محسن کاظمی، نویسنده کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» درباره چگونگی گردآوری و تولید این اثر نیز گفت: حدود 10سال قبل آقای دارابی هنگام ورود به کشور اعلام کرد قصد دارد کتاب خاطراتش را بنویسد و تا امروز تنها خبری که از این کتاب منتشر شده بود همین بوده است. دارابی در زندان آلمان در زمانی که شرایطش بهتر شده بود یکی از آثار من را خوانده بود. آقای دارابی روزنامه کیهان را درخواست داده بود و هر روز در روزنامه کیهان خاطرات احمد احمد را می‌خواند و ترغیب شده بود خاطراتش را منتشر کند و از همان زمان اقدام به جمع‌آوری خاطرات و اسناد مرتبط با واقعه میکونوس کرده بود. پس از آنکه آذر 1386 وارد تهران شد، پرسان پرسان به دفتر ادبیات انقلاب آمد و با هم ملاقات کردیم.
کاظم دارابی، راوی کتاب «نقاشی قهوه‌خانه»، نیز در سخنانی درباره وقایع منجر به زندانی شدنش در کشور آلمان و حادثه میکونوس گفت: زمانی که دستگیر شدم و به زندان رفتم، اوایل آن دوران در موقعیت خطرناک و بدی قرار گرفته بودم و حدود 17 کیلو وزن کم کردم. با توجه به فعالیت‌هایم در عاشورا و تظاهرات علیه سلمان رشدی و عزاداری و فعالیت‌های ماه رمضان و فعالیت هایم در مسجد، می‌خواستند بگویند من یک آدم مذهبی خشک چماق به دست هستم و پیش از اینکه حکم صادر شود من را محکوم کرده بودند. من را سپاهی و عضو حزب‌الله و... جا زده بودند و پیش از تشکیل دادگاه من را محکوم کرده بودند. تمام منافقان از سراسر دنیا را جمع کرده بودند تا علیه من شهادت بدهند. آلمانی‌ها در آن زمان به هدفی که می‌خواستند رسیدند؛ اما هر کسی می‌خواهد از حقیقت امر مطلع شود باید کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» را بخواند.