kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
باز هم بورسیه دانشجویان خبرساز شد

بررسی موضوع دانشجویان بورسیه در کمیته 5 نفره مجلس

نماینده کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل کمیته‌ای 5 نفره از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش برای بررسی وضعیت 3‌هزار دانشجوی بورسیه خبر داد و گفت: در اسرع وقت به مسئله دانشجویان بورسیه رسیدگی شده و قضیه آنها حل خواهد شد.

سرویس اجتماعی- علمی
نماینده کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل کمیته‌ای 5 نفره از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش برای بررسی وضعیت 3‌هزار دانشجوی بورسیه خبر داد و  گفت: در اسرع وقت به مسئله دانشجویان بورسیه رسیدگی شده و قضیه آنها حل خواهد شد.
قاسم جعفری گفته است: با توجه به سناریوی رسانه‌ای که در خصوص دانشجویان بورسیه راه‌اندازی شد، کمیسیون آموزش تصمیم گرفت کمیته 5 نفره‌ای با حضور اعضای کمیسیون برای حل این مسئله راه‌اندازی کند.
وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که تشکیل شد از مسئولان سازمان امور دانشجویان درخواست کردیم تمام مستندات خود را هر چه زودتر در اختیار کمیته 5 نفره قرار دهند تا موضوع بررسی شود.
گفتنی است، مجتبی صدیقی چندی پیش مدعی شده بود که بیش از هزار نفر از دانشجویان در وزارت علوم دولت سابق، خارج از ضوابط بورسیه شده‌اند. پس از موضع‌گیری صدیقی، نشریات زنجیره‌ای اصلاحات، سیل توهین‌ها و نشر اکاذیب خود را روانه قشر فرهیخته دانشگاهی کردند. صدیقی همچنین مدعی شده بود که در دولت قبل آقازاده‌ها بورسیه شده‌اند!
این موضع‌گیری مسئولان وزارت علوم در حالی اتفاق افتاد که به عنوان مثال «محمد بشیر ص» فرزند یکی از مسئولین رده بالای فعلی وزارت علوم، که کارشناسی ارشد خودش را در یک پردیس دانشگاهی- و نه دانشگاه مطرح- گذرانده است، بورسیه هلند را کسب کرده است و تنها پس از چند روز از به کرسی نشستن فرجی دانا در وزارت علوم، حکم هیئت علمی وی در دانشگاه مطرح و دست اولی امیر کبیر- دانشگاهی که پدر وی در آنها استاد است- صادر شده است. گفتنی است دانشجویان نخبه بسیاری که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های مطرح کشوری گذرانده‌اند، مدت‌ها در صف و فهرست هیئت علمی شدن در دانشگاه امیر کبیر هستند و بسیاری از آنها هم موفق به جذب شدن در این دانشگاه نمی‌شوند. کیهان خبر پرونده قابل رسیدگی بورسیه این آقازاده را به طور مبسوط در هفته گذشته کار کرده است.