kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    تصادف مرگبار
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با خودرو تویوتا در محور «سیرکان- سراوان» خبر داد.سرهنگ آذرکیش تصریح کرد: در این حادثه راننده و سرنشین پژو ۴۰۵ به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده تویوتا نیز مجروح و توسط اورژانس جاده‌ای به بیمارستان رازی شهر سراوان منتقل شد.وی خاطرنشان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را انحراف به چپ راننده پژو ۴۰۵ اعلام کرده است.
کشف مواد مخدر
اصفهان- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان  اصفهان از کشف مواد افیونی در عملیات مشترک پلیس اصفهان و کرمان خبر داد.   سرهنگ غلامرضا صفری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان پس از انجام یک سری کارهای تخصصی مطلع شدند، یک سوداگر افیونی در حال انتقال محموله‌ای از استان کرمان است که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.وی افزود: گروهی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان به آن استان اعزام و با همکاری پلیس شهرستان سیرجان کامیون این سوداگر مرگ را شناسایی و توقیف کردند.وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودرو 272 کیلو تریاک و 103 کیلو حشیش کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.
محکومیت قاچاقچی گازوئیل
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از جریمه میلیاردی متهم قاچاق گازوئیل در مراغه خبر داد. سیداحد یوزباشی افزود:  متهم علاوه بر ضبط 36 هزار لیتر سوخت از نوع نفت گاز به پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال برابر ارزش کالای قاچاق در حق صندوق دولت محکوم شد.وی اظهار داشت: این میزان قاچاق برابر اطلاعات واصله از منابع و مخبرین به پلیس آگاهی دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراغه مبنی بر نگهداری سوخت قاچاق توسط فردی در اراضی روستای گل‌تپه کشف شد.
وی یادآوری کرد: پس از هماهنگی‌های لازم در بازرسی از باغ شخصی متهم سه عدد تانکر که برای نگهداری سوخت در داخل باغ تعبیه شده بود، کشف و ضبط شد.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان فریمان از واژگوني سواري پژو 207 در محور اصلی فریمان- مشهد، خبر داد. سرهنگ جواد خرسند ، افزود: در این حادثه به علت واژگونی پژو 207، دو  نفر از سرنشینان این خودرو جان خود را از دست داده و سرنشین دیگر آن نیز به شدت مصدوم که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شد.وی اضافه کرد: علت وقوع این حادثه توسط کارشناس پلیس راه، خستگی و خواب‌آلودگی راننده خودرو و عدم توجه به جلو اعلام شده است.
برخورد دو خودرو
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از وقوع حادثه رانندگی در قائم‌شهر خبرداد. سرهنگ مسعود تقدیسی، افزود: در این حادثه که براثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو با سه  سرنشین با یک دستگاه جرثقیل پارک شده در کنار خیابان به وقوع پیوست، راننده خودرو پژو در دم جان باخت و دو سرنشین آن مجروح شدند.وی اظهار داشت: علت حادثه در دست بررسی است.
جاسازی لاستیک دربارخودرو
مراغه- ایرنا: فرمانده انتظامی مراغه از کشف و توقیف محموله لاستیک قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در بار مفتول مسی یک دستگاه تریلر جاسازی شده بود خبر داد. سرهنگ رضا اصلانی‌فر گفت: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالای شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلرمشکوک شده و در بازرسی از آن، 39 حلقه لاستیک خارجی قاچاق مخصوص خودروهای شاسی‌بلند کشف و توقیف کردند.وی اضافه کرد: بر اساس برآورد کارشناسان ارزش تقریبی محموله کشف شده حدود 40 میلیون تومان است و یک نفر نیز در این ارتباط دستگیر شد.
سقوط در آب
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان عباس‌آباد گفت: واژگونی یک دستگاه قایق موتوری در دریاچه «اسبچین» شهرستان عباس‌آباد منجر به مرگ یکی از سرنشینان آن شد.حامد ابراهیمی اظهار کرد: مأموران با حضور در محل دریافتند، دو نفر از ساکنان منطقه با یک فروند قایق تفریحی به داخل دریاچه رفته بودند که به علت نامعلومی، قایق مذکور، واژگون و سرنشینان آن به داخل آب سقوط کردند.
وی با اشاره به نجات یکی از حادثه‌دیدگان، خاطرنشان کرد: سرنشین دیگر این قایق موتوری دچار حادثه شد که با حضور عوامل امداد و نجات هلال احمر جسد وی کشف و به سردخانه منتقل شد.وی گفت: علت نهایی حادثه در دست بررسی است.
رد رشوه
سرویس شهرستان‌ها: رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از رد رشوه دو مامور وظیفه‌شناس پلیس شهرستان «ایرانشهر» به سوداگر مرگ خبر داد. سرهنگ محمد صادق رستمی گفت: با کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع مواد افیونی توسط فردی سابقه‌دار و پاتوق شدن منزلش برای معتادان پرخطر موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری 13 این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: تیم رسیدگی‌کننده پرونده با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شدند و ضمن دستگیری گرداننده محل و سه همدستش در بازرسی از محل مقادیر ی مواد مخدر  صنعتی کشف کردند.وی افزود: هنگام انتقال متهمان به مقر انتظامی گرداننده محل برای رهایی خود و همدستانش مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد به دو مامور پلیس به عنوان رشوه پیشنهاد کردکه این دو مامور وظیفه‌شناس ضمن رد رشوه مراتب را صورتجلسه و افراد متخلف پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.
کشف سنگ طلای قاچاق
تبریز- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان گفت: دو هزار و ۳۷۰ کیلوگرم سنگ طلا قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد. سرهنگ نظری افزود: ماموران انتظامی در حین بررسی خودرو‌های عبوری به سه دستگاه خودرو مشکوک شدند و در بازرسی از صندوق عقب خودرو‌ها بیش از دو تن سنگ طلا که به‌ صورت غیرقانونی حمل می‌شد کشف کردند.وی اضافه کرد: در این راستا سه خودرو حامل سنگ طلا توقیف و در این رابطه چهار نفر دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
بازداشت قاتل
ساری- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از بازداشت یک متهم به قتل در شهرستان بابل خبر داد.
سید یونس حسینی عالمی گفت: با بررسی‌های اولیه مشخص شده مقتول فردی ۵۰ ساله بوده که آثار جراحت نیز روی بدن وی مشهود بوده است.
وی با بیان اینکه براساس اعلام دادستان بابل، متهم به قتل دستگیر و بازداشت شده است، خاطرنشان کرد: بازجویی‌های اولیه از نامبرده ادامه دارد.
قاچاق نفت سفید
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان  سراوان از توقیف یک دستگاه تریلی حامل نفت سفید قاچاق خبر داد.
سرهنگ احمد آذرکيش گفت:  ماموران ایست و بازرسی اين فرماندهي هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور خاش- سراوان به يک دستگاه تريلي تانکر دار مشکوک شدند.وي بیان داشت: ماموران ایستگاه بازرسی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسي از آن 32هزار ليتر «نفت سفيد» قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.
تریاک در میان قیر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از کشف تریاک از تریلر حامل 23 تن قیر در شهرستان گناباد خبر داد.
سرتیپ محمدکاظم تقوی گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان گناباد و ماموران ایستگاه بازرسی شهید سالاری اين فرماندهي حین كنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه تریلر حامل 23 تن قیر که از استان های جنوبی به مقصد مشهد در حرکت بود مظنون و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.وی افزود: ماموران پس از هدایت خودرو به مقر انتظامی در بازرسي دقیق از بار این تریلر100 کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌اي جاساز شده بود را کشف کردند.