kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
از سوی سپاه پاسداران انجام می‌شود

آغاز عملیات اجرایی 7445 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در پنج استان




سرویس شهرستانها:
عملیات اجرایی 7 هزار و 445 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، گیلان، مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار کیهان از شهرکرد، همزمان با سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس عملیات اجرایی یک هزار و 300 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در چهال محال و بختیاری آغاز شد.
احداث و تکمیل و بهسازی 603 خانه محروم و نیازمند، احداث 15 کارگاه اشتغال، بهسازی معابر و پل روستایی عشایری به تعداد سه پروژه، احداث 150 نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی، احداث و تکمیل و بهسازی 203 مسجد، تکمیل و بهسازی 10 گلزار شهدا، احداث و تکمیل و بهسازی 35 مجموعه فرهنگی، آبرسانی روستایی به تعداد 15 پروژه، تکمیل و بهسازی 170 مدرسه روستایی، لایروبی 6 قنات،؛ انتقال آب (احداث کانال، لوله‌گذاری، سیمانی کردن و...) به تعداد 30 پروژه، احداث 10 آب بند، بانک بندی 30 پروژه، احداث 10 استخر ذخیره آب چندمنظوره، و احداث 9 سالن ورزشی صالحین از جمله پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی استان چهارمحال و بختیاری است.
همچنین طی مراسمی با حضور مسئولان استان گیلان عملیات اجرای هزار و 410 پروژه عمرانی و زودبازده سپاه قدس گیلان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
در این مراسم استاندار گیلان نیز با بیان اینکه وظیفه اصلی اجرای این پروژه برعهده فرماندهان نواحی مختلف سپاه در استان گیلان است، اظهار کرد: امیدوارم با توجه به ظرفیت این استان و گروه‌های جهادی جزو اولین استان‌هایی باشیم که این پروژه‌ها را اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسانیم.
مصطفی سالاری خواستار حمایت و همکاری همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های استان گیلان از این طرح شد و افزود: با همکاری، همدلی و پشتیبانی فرمانداران در سراسر استان این پروژه با سرعت و کیفیت بالا بهره‌برداری شود.
همچنین اجرای 985 طرح عمرانی، خدماتی و محرومیت‌زدایی همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، توسط سپاه روح‌الله این استان آغاز شد.
دهچال در شهرستان خنداب، چهارچشمه در شهرستان خمین، و زالیان در مالمیر از نقاط مشخص شده در استان مرکزی است که این پروژه‌ها اجرا می‌شود.
این طرح‌ها در مدت 6 ماه به بهره‌برداری می‌رسد طرح‌های محرومیت‌زدایی ابلاغی استان مرکزی در بخش‌های ایجاد اشتغال، آبرسانی، ساخت پل‌های روستایی، راهسازی و ساخت اماکن فرهنگی است.
این گزارش حاکی است یکهزار و 500 طرح محرومیت زدایی در آذربایجان غربی آغاز شد.
این طرح‌ها با رویکرد «آب و اشتغال» و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، خیران و گروه‌های جهادی بسیج اجرا شده و تا هفته دفاع مقدس سال آینده افتتاح می‌شود.
احداث خانه‌های ایتام، مساجد، مدارس و دیوارهای ساحلی، اجرای طرح‌های آبرسانی، راه‌سازی و پل سازی از جمله این طرح‌هاست.
این طرح‌ها در مناطق محروم و جدار مرزی آذربایجان غربی اجرا می‌شود، و در مجموع برای اجرای این طرح‌ها 70 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز، همچنین عملیات اجرایی 2250 طرح عمرانی بسیج در آذربایجان شرقی آغاز شد.
طرح‌های هادی 30 روستای مهاجر فرست در قالب بهسازی 17 راه روستایی و اجرای 70 پایگاه سلامت و مرکز سلامت، 25 طرح آب‌رسانی در روستاها، ساخت 15 مدرسه روستایی، بهسازی راههای مزرعه‌ای و مرمت پارک کودک و مسجد از جمله این طرح‌هاست.