kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

کوتاه از دهه فجر



بهره‌برداری از راه‌های روستایی
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از بهره برداری راه های روستایی 6 شهر مازندران در دهه فجر خبر داد.
سیدمحمد نظری گفت: در دهه فجر امسال 38 کیلومتر راه آسفالت روستایی به بهره‌برداری رسید. وی افزود: آسفالت راه‌های روستاهای کریکلا-ازارسی در بابل، نگوران در چالوس، لوط در آمل، سعیدآباد- عقیه خیل در ساری، کنت در بهشهر و دوراب شوراب در نکا از جمله طرح‌های شاخصی است که به بهره‌برداری رسید.
کاشت درخت
* کاشت یک میلیون اصله درخت توسط 200 هزار نفر از اقشار مختلف مردم مازندران از هشتم بهمن ماه جاری آغاز شد و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه دارد.
در حرکتی فراگیر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در شهرهای مختلف مازندران با مشارکت 200 هزار نفر از آحاد مردم، از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان دولت، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان و با هماهنگی فرمانداری‌ها از هشتم بهمن ماه جاری به پیشواز کاشت یک میلیون اصله درخت رفتند.
تکمیل پروژه جاده‌های اردبیل
اردبیل- خبرنگار کیهان: تکمیل جاده‌های شمال استان اردبیل و به سرانجام رساندن پروژه‌های در دست اقدام این منطقه از اولویت برنامه‌های سال آینده است.
رئيس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: تلاش می‌شود تا پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی در شمال استان تکمیل و به بهره‌برداری برسند که راه چهار بانده سه راهی صحرا، رضی، امیر کندی، گرمی از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.
داود شایقی از رشد 64 درصدی بودجه بهسازی جاده‌های استان خبر داد و گفت: در سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده در این حوزه 750 میلیارد ریال بوده که قرار است این رقم با تصویب نمایندگان مجلس به 1230 میلیارد ریال افزایش یابد.
چهلمین شهر گازرسانی شد
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی از مجموع 40 شهر در این استان تعداد 39 شهر و از تعداد 469 روستا 946 روستا کار گازرسانی آنها به اتمام رسیده است. سیامک حیدری افزود: گازرسانی به چهلمین و آخرین شهر فاقد گاز استان چهارمحال و بختیاری در منطقه کوهستانی و جنگلی «بازفت» در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود کار گازرسانی به این شهر تا اواسط سال 99 به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری شود.
وی اضافه کرد: در چهلمین فجر انقلاب از پروژه‌های صنعتی، مرحله دوم فاز اول مانیتورینگ ایستگاه‌ها و سامانه انرژی خورشیدی رونمایی شد.
افتتاح و کلنگ‌زنی 41 طرح
خرم‌دره- خبرنگار کیهان: فرماندار خرم‌دره گفت: برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی ایام‌الله دهه فجر در شهرستان بیش از 125 میلیارد تومان برای 41 طرح و پروژه هزینه شده است.
حجت محمدی گفت: بهره‌برداری از آب آشامیدنی و بسته‌بندی حبوبات، کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی طرح کنسانتره آهن، بهره‌برداری آزمایشی طرح آبرسانی به شهرهای خرم‌دره و ابهر، بهره‌برداری از واحد گوساله‌پرواری، بهره‌برداری از مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر شهرستان و بهره‌برداری از مجموعه خدمات گردشگری باران از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر بود که انجام شد.
بهره‌برداری از واحدهای مسکونی خیرساز
اصفهان- خبرنگار کیهان: وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح واحدهای مسکونی خیرساز، کلنگ احداث 238 واحد مسکونی خیرساز از مجموعه 1000 واحدی را بر زمین زد. محمد اسلامی ابراز داشت: وظیفه اصلی ما و دستگاه‌های اجرایی تسهیل‌گری در کارهای خیرین است تا فعالیت‌های اجرایی خود را با قوت و قدرت پیش برند.
وی اظهار داشت: لازم است تا با کمک مردم و البته خیرین در حوزه‌های مختلف اقدامی انقلابی در جهت رفع محرومیت‌زدایی در کشور انجام شود.
مرمت خانه رضوان
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از آغاز عملیات احیا و مرمت خانه تاریخی رضوان در این شهرستان خبر داد.
علی‌محمد چهارمحالی گفت: مدرسه و خانه تاریخی رضوان که یکی از آثار ثبتی نیز است، در اواخر دوره قاجاریه به دست توانای انسانی خیرخواه به نام حاج‌ عوض رضوان تاسیس شد.
وی با اشاره به این که مرمت این خانه به صورت مشارکتی میان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و مالک در حال انجام است افزود: اعتبار تخصیص‌یافته برای آن نیز 30 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی است.
کلنگ‌زنی 30 طرح کشاورزی
یاسوج- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در دهه فجر سال جاری بهره‌برداری از 23 طرح و کلنگ‌زنی 7 پروژه صورت گرفت.
الیاس تاج‌الدینی با توجه به اینکه طرح‌های کلنگ‌زنی 57 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند، گفت: ظرفیت طرح‌ها و پروژه‌های افتتاحی 539 نفر است.  وی تصریح کرد: اعتبارات این طرح‌ها 83 هزار میلیون ریال و مجموع طرح‌های کلنگ‌زنی، افتتاحی 440 هزار میلیون ریال است.
افتتاح 2000 طرح
تبریز- خبرنگار کیهان: دهه فجر جاری در آذربایجان شرقی 2000 پروژه به بهره‌برداری رسید.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای این طرح‌ها بیش از 20 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
محمدرضا پورمحمدی افزود: 94 میلیون یورو نیز سرمایه‌گذاری ارزی این پروژه‌ها است. وی تصریح کرد: طرح‌های فوق شامل حوزه‌های زیربنایی خدمات و عمرانی است و عملیات اجرایی 21 طرح در این استان آغاز شد که 1100 طرح در روستاها می‌باشد.
پورمحمدی از افتتاح 73 طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری 60 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی خبر داد.
بهره‌برداری از 262 پروژه
اراک- خبرنگار کیهان: فرماندار اراک گفت: طی ایام دهه فجر و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 262 پروژه در شهرستان اراک افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد. حسین بختیاری اظهار داشت: از این پروژه‌ها 243 پروژه افتتاح و 19 پروژه نیز کلنگ‌زنی شد.
وی افزود: برای افتتاح این تعداد پروژه 395 میلیارد تومان اعتبار به صورت اعتبارات ملی، استانی و تسهیلات بانکی تامین و هزینه شده است و بیشترین پروژه‌ها مربوط به مناطق کم‌برخوردار و روستاها است.
بختیاری خاطرنشان کرد: با افتتاح این تعداد پروژه یک هزار و 378 شغل ایجاد می‌شود که از این رقم اشتغال 952 شغل پایدار و مستقیم و 426 مورد اشتغال غیرمستقیم است.