kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

تصمیمات گمرک، موجب تعطیلی غرفه‌های منطقه آزاد چابهار شده است



استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تصمیمات و بخشنامه‌های گمرک و ترخیص نشدن به موقع کالاهای خریداری شده موجب تعطیلی 600 غرفه منطقه آزاد چابهار شده و بسیاری از مشکلات را برای فعالان اقتصادی و تجار ایجاد کرده است.
احمدعلی موهبتی جمعه شب در نشست فعالان اقتصادی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: برخی تصمیمات موجب شده تا مردم در چابهار با مشکلات جدی مواجه و کسب و کار خود را از دست بدهند.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چابهار با چالش‌های جدی نظیر سر درگمی فعالان اقتصادی و تجار از بخشنامه‌های گمرک رو به رو است و باید این استان بویژه چابهار که از مرکز کشور دور است از این مشکلات دست و پا گیر رهایی یابد.
موهبتی در نظر گرفتن یارانه‌ها و موارد تشویقی برای مردم و کارکنان این منطقه به دلیل محرومیت را خواستار شد و گفت: در گذشته کارکنان دولت در این منطقه یک ماه مرخصی اضافه داشتند و بلیط‌های هواپیما برای آنان 2 بار رایگان بود.
وی بر حل مشکلات کارخانه برنج، تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و رفع موانع، اختصاص ارز دولتی برای واردات برخی کالاها نظیر واحدهای تولیدی و فرآوری برنج، ممنوعیت ورود برخی کالاها، واردات مواد اولیه، کالاهای مسافری و حل مسائل گمرکی و معافیت‌های مالیاتی در منطقه آزاد چابهار تاکید کرد.
مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز گفت: ضمانت ارزی و تعهدنامه‌های مربوطه از مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی و تجار است که باید برطرف شوند.
مرتضی بانک اظهار داشت: امیدواریم بانک مرکزی توجه بیشتری به روند فعالیت‌های ارزی در مناطق آزاد داشته باشد و مشکلات را حل و فصل کند.