kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر ۴۰ درصد افزایش می‌یابد



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تولید روزانه ۲۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی از تاسیسات آب شیرین‌کن خبرداد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تا شش ماه آینده ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی بوشهر ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.
عبدالحمید حمزه‌پور در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه منابع تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر افزایش یافته است اظهار داشت: اعتبارات ویژه‌ای امسال برای حل مشکلات آبرسانی استان بوشهر تخصیص یافته است به‌گونه‌ای که شش پروژه آبرسانی با اعتباری افزون بر 100 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان بوشهر انجام می‌شود.
مدیرعامل آبفای استان بوشهر آغاز عملیات اجرایی پروژه و سه پروژه آبرسانی در شهرهای بوشهر، دالکی برازجان و شبانکاره را از جمله طرح‌های آبرسانی دانست و افزود: امسال  از 170 میلیارد تومان اعتبارات  مصوب تملک و دارایی تاکنون 80 درصد آن تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات در حوزه آبرسانی به 100 درصد می‌رسد افزود: اعتبارات مصوب با توجه به بحران کم‌ آبی استان بوشهر کم است.
حمزه‌پور از تامین آب آشامیدنی استان بوشهر از تاسیسات آب‌شیرین کن خبر داد و بیان کرد: اکنون به ظرفیت 20 هزار متر مکعب آب‌شیرین‌کن در شهرستان‌های بوشهر و کنگان راه‌اندازی شده و اکنون شش درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از آب شیرین کن تامین می‌شود.