kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

عزت ساخته شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی از مستند «عزت» با موضوع زندگی عزت‌الله مطهری (شاهی) با حضور معاون سیما، مدیر شبکه یک سیما و عزت‌الله مطهری دوشنبه ۱۵بهمن ماه در سالن اجتماعات معاونت سیما برگزار شد.



میرباقری معاون سیما ابتدا با اشاره به شناختی که از سابقه مبارزاتی عزت‌الله مطهری دارد گفت: اسم این مبارز از سال ۵۶ بر سر زبان‌ مبارزان انقلابی علیه رژیم شاه بود و برای همه مهم بود که اگر زندانی‌ای آزاد می‌شد چه خبرهایی از داخل زندان می‌آورد.
معاون سیما با تاکید بر اثرگذاری عزت برای انقلاب تصریح کرد: رفتار آقای مطهری مبنایی برای روشنگری بود و او توانست هویت منافقان را آشکار کند.تا پیش از این، هویت و ایدئولوژی منافقین شناخته نشده بود و او کاری کرد که هویت این گروه خیلی زود آشکار شود، وگرنه آن‌ها همچنان با رذالت پنهان، پیش می‌رفتند.
پس از نمایش مستند، عزت مطهری در جمع حاضران در سخنانی با تشکر از تولید این مستند بیان کرد: تشکر می‎کنم که بعد از سال‌ها چنین برنامه‌ای ساخته شده است.
وی گفت: من خودم را در اندازه‎ای نمی‌دانم که ازمن قدردانی شود، امیدوارم از خدمتگزاران انقلابی دیگر هم تشکر شود. من هیچ وقت زمان دستگیری‌ام را فراموش نمی‌کنم که باعث شد بزرگ‌تر شوم. ولی همیشه خودم را شماتت می‌کنم که چرا شهید نشده‌ام.