kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
در واکنش به شرط ارتجاع عرب

دمشق: برای بازگشت به اتحادیه عرب به کسی باج نمی‌دهیم

معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به شرط‌گذاری اتحادیه عرب برای بازگشت این کشور به این اتحادیه، تأکید کرد دمشق هرگز زیر بار باج‌خواهی نمی‌رود.




«فیصل مقداد» به تعیین شرط از جانب اتحادیه عرب در مورد بازگشت سوریه به این اتحادیه، شدیدا واکنش نشان داد و اعلام کرد: هر کسی که سعی کند سوریه را نادیده بگیرد و یا برای بازگشت این کشور به اتحادیه عرب، شروطی را تحمیل کند، موفق نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مقداد گفت، امکان ندارد سوریه باج بدهد و یا درخصوص مسائل داخلی خود، کوتاه بیاید.
پنجشنبه گذشته «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب به همراه « انور قرقاش» وزیر خارجه امارات، اعلام کردند که عضویت مجدد کشور سوریه در اتحادیه عرب، نیازمند موافقت اکثریت اعضای این اتحادیه است.
این در حالی است که برخی از اعضای اتحادیه عرب در جنگ نیابتی خود در سوریه، کاملا شکست خورده‌اند و در حال حاضر، آنها هستند که نیازمند از سرگیری روابط با سوریه هستند و این قطع روابط ممکن است برای آنها خطرساز باشد.
یک دیپلمات عرب که نخواست نامش فاش شود، هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود که اکثریت اعضای اتحادیه عرب خواستار پذیرش مجدد سوریه در این اتحادیه هستند.
اتحادیه عرب عضویت سوریه را از زمان ناآرامی‌ها در سال 2011 در این کشور به‌تعلیق درآورده بود.
 فیصل مقداد درباره نشست بروکسل که به بهانه کمک مالی به سوریه برگزار می‌شود، نیز گفت: ما مخالف کنفرانس نخست بروکسل بودیم و اکنون نیز مخالف کنفرانس دوم بروکسل هستیم؛ زیرا حکومت سوریه به چنین کنفرانس‌هایی دعوت نمی‌شود.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها، اعمال محدودیت در برابر هرگونه کمک به سوریه است، از سازمان ملل خواست که در این نشست شرکت نکند.
معاون وزیر خارجه سوریه با‌ اشاره به اینکه هدف از نشست بروکسل، تحمیل شروط سیاسی است، خاطر نشان کرد: آنچه کشورهای غربی نتوانستند در میدان [نبرد] بر سوریه تحمیل کنند، تلاش خواهند کرد که با سیاست آن را تحمیل کنند. این اتفاق نیز هیچ گاه رخ نخواهد داد.
رد پای صهیونیست‌ها در حمله آمریکا به ارتش سوریه
در پی حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی به یک موضع ارتش سوریه در«بوکمال»، که به انهدام این موضع و جراحت دو سرباز سوری انجامیده بود،«علی مقصود» کارشناس نظامی و سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه اعلام کرد، شاخه صهیونیستی موجود در دولت آمریکا در پس این حمله قرار دارد.به گزارش فارس، مقصود گفت که پس از نابودی یک گروه از عناصر تروریستی داعش در منطقه «وادی السهیل» در جنوب شرق «السخنه» توسط ارتش سوریه، جنگنده‌های آمریکا به نیروهای سوری حمله کردند.