kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

خواندنی از ورزش ایران



* علی مرادی رئیس ‌فدراسیون وزنه‌برداری در مورد انصراف خوزستان از میزبانی جام فجر وزنه‌برداری و انتخاب میزبان جدید گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون با استانداری خوزستان انجام شد قرار بود چهارمین دوره جام فجر که گزینشی المپیک است 10 تا 14 اسفند در اهواز برگزار شود اما روز گذشته مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان نامه‌ای ارسال کرد و از میزبانی انصراف داد و عذرخواهی کرد. او ادامه داد: امروز(دیروز) به وزارت ورزش رفتم و با آقای داورزنی صحبت کردم و با تعدادی از استان‌ها هم رایزنی شد اما 20 روز دیگر مسابقات آغاز می‌شود و باید زیرساخت‌ها، مناسب برگزاری مسابقه گزینشی المپیک باشد. از این رو ما با آقای داورزنی صحبت کردیم و ان شاءالله با میزبانی تهران بتوانیم مسابقات را به خوبی برگزار کنیم.
* مشکلات اردویی احسان حدادی دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک مرتفع شده و اکنون او قرار است برای پیگیری تمریناتش به زودی راهی آمریکا شود. او تمرینات خود را زیر نظر مک ویلکینز مربی آمریکایی‌اش ادامه خواهد داد. حدادی بعد از مدتی تمرین در آمریکا تمریناتش را در کیش و بعد از آن احتمالاً در آفریقا ادامه خواهد داد.
*در پایان جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر، ایران مقام سیزدهم بخش تیمی را کسب کرد. تیم ایران پس از اینکه نتوانست راهی مرحله یک چهارم نهایی شود، برای کسب مقام نهم تا شانزدهم رقابت کرد. ایران ابتدا با نتیجه ۴۵ بر ۴۲ مغلوب اوکراین شد. در بازی بعدی، شمشیربازان ایران کلمبیا را با نتیجه ۴۵ بر ۲۴ شکست دادند. ایران در پایان برابر آمریکا قرار گرفت که با نتیجه ۴۵ بر ۴۲ به پیروزی رسید و مقام سیزدهم را به دست آورد. برای ایران مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و نیما زاهدی به رقابت پرداختند.