kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

خسارت اولیه سیل خوزستان 2 هزار و540 میلیارد ریال برآورد شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزرات جهاد کشاورزی،برآورد اولیه خسارت سیل اخیر به زمین‌های کشاورزی خوزستان را 2 هزار و 540 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: گزارش وزارت جهاد کشاورزی از خسارت سیل خوزستان در 2 روز آینده به ستاد بحران کشور اعلام می‌شود.



به گزارش ایرنا سید محمد موسوی، با‌ اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی برای اعزام نماینده به خوزستان و بازدید از مناطق سیل زده، بیان کرد:گزارش‌های مربوط به خسارت‌های سیل توسط جهاد کشاورزی خوزستان جمع‌آوری شده‌ است.
وی با بیان اینکه سطح گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی دچارخسارت شده افزود: وزارت جهاد کشاورزی، گزارش جمع‌بندی و پیشنهادات تکمیلی را از طریق وزیر جهاد به وزیر کشور، رئیس‌ستاد بحران و معاون اول رئیس‌جمهوری ارایه می‌کند و پیگیری لازم برای اخذ مجوز از هیئت وزیران برای پشتیبانی مالی و جبران عرصه‌های خسارت‌دیده را در حد توان دولت انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: فرمانداران، استانداری و وزارت کشور نیز در حال جمع‌بندی گزارش‌ها و اعلام آن به وزارت کشور هستند.
وی اضافه کرد: مسئولیت ساخت و نگهداری از سیل بندها با وزارت کشور و مسئولیت ساماندهی رودخانه‌ها با وزارت نیروست و تنها وظیفه جهاد کشاورزی در زمان سیل، برآورد خسارت و پشتیبانی از سیل زدگان و ارائه پیشنهادات است.
وی همچنین درباره جبران خسارت خشکسالی خوزستان گفت: یکی از اساسی‌ترین اهرم‌ها و ظرفیت‌های قانونی برای پشتیبانی در این شرایط، بخشودگی سود، کارمزد، جرایم و دیرکرد تسهیلات بانکی کشاورزان و استمهال سه ساله وام هاست که بار مالی سنگینی دارد.
موسوی با‌ اشاره به مصوبه 20 هزار میلیارد ریالی امسال دولت از محل ماده 10 و 12 ستاد بحران کشور، بیان کرد: یک هزار و 560 میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به خوزستان بوده که به استمهال سه ساله تسهیلات بانکی اختصاص داده شده است.