kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت در تصمیم‌گیری‌ها با بخش خصوصی مشورت نمی‌کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار حمایت جدی دولت از بخش خصوصی شد.




رمضانعلی سبحانی فر، درباره وضعیت ارتباط دولت با بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی همیشه از این موضوع گله‌مند است که دولت با این بخش از اقتصاد کشور در تصمیم‌گیری ها مشورت نمی‌کند. البته دولت هم هرگز مدعی این موضوع نشده که در تمام تصمیم‌هایی که می‌گیرد با بخش خصوصی هماهنگ است. این موضوع برای زمانی که ایران تحریم نباشد و روابط بین المللی مسیر مناسبی داشته باشد تا حدی قابل پذیرش است یا زمانی که شاخص‌های اصلی اقتصاد ثبات داشته باشند دولت به تناسب شرایط می تواند تصمیمی بگیرد و بخش خصوصی هم باید از آن تصمیم تبعیت کند. با این حال شرایط کنونی اقتصاد ایران این گونه نیست.
وی افزود: دولت از یک سو نیاز به بخش خصوصی دارد و دائم بر این موضوع تاکید می‌کند که بخش خصوصی می تواند اقتصاد کشور را از وضعیت فعلی خارج کند. با این حال حاضر به تامین منافع بخش خصوصی نیست. این موضوع باعث می شود دولت از پشتوانه محکمی در محافل بخش خصوصی برخوردار نباشد. بخش خصوصی نیاز به حمایت دارد و دولت حمایت چندانی از این بخش نمی کند .
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دولت باید با بخش خصوصی رابطه مناسبی داشته باشد، گفت: در دوره پیشین تحریم ها شرکت های زیادی با دولت همکاری کردند اما دولت دفاع چندانی از آنها نکرد.
وی با تاکید بر این که دولت امروز باید از بخش خصوصی حمایت کند، توضیح داد: بخش خصوصی می گوید ما نیاز به حمایت داریم و دولت هم سیاستی را در پیش می گیرد و می گوید حمایت کردیم. در حالی که به طور جدی باید بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد در این صورت اعتماد از بین رفته آرام آرام ترمیم می شود و دولت دوباره می تواند از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی در اقتصاد کشور کمک بگیرد.