kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
رئیس‌بنیاد شهید و امور ایثارگران:

رهنمود رهبر انقلاب در مورد حفظ هویت و شکل طبیعی گلزارهای شهدا اجرایی می‌شود

رئیس ‌بنیاد شهید از پیگیری رهنمود رهبر معظم انقلاب در مورد عدم یکسان‌سازی و حفظ هویت و شکل طبیعی گلزارهای مطهر شهدا خبر داد.

به گزارش «ایثار» حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی گفت : رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از یکسان‌سازی و همچنین خارج کردن گلزار شهدا از وضعیت طبیعی به بهانه زیباسازی باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود و معاونین و مدیران کل بنیاد در ستاد و سراسر کشور باید در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا در استان‌ها بر اجرای آن نظارت کنند.
شهیدی با بیان اینکه در همه طرح‌های ساماندهی و بهسازی گلزار مطهر شهدا علاوه‌بر رضایت والدین، همسر و فرزندان شهدا حفظ هویت، شکل و بافت طبیعی مزار شهدا باید مدنظر قرار گیرد، افزود: آثار به‌جای مانده از شهدا و ایثارگران عزیز میراث جاویدانی هستند که باید از آنها محافظت کرد و استفاده از آنها در گلزار مطهر شهدا در دستور کار قرار گیرد.
گفتنی است، رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه گذشته پس از زیارت مزار شهدای بهشت زهرا(س) فرمودند: «یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می‌دهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است. این[جا] خوب است؛ همین درست است، بیایند صاحبان این شهدا، پدرانشان، مادرانشان، فرزندانشان،‌ همسرانشان، علامتی داشته باشند، عکسی داشته باشند، این خوب است. این شکل، شکل طبیعی است. هیچ لزومی ندارد که ما این [علامت‌ها] را صاف کنیم، به خیال اینکه می‌خواهیم زیباسازی کنیم. زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است؛ زیبایی انسان،‌ زیبایی باغ،‌ زیبایی قبرستان، زیبایی هر چیزی را باید به حَسَب خودش محاسبه کنیم.»