kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
با تصویب کمیسیون تلفیق بودجه 98

سقف معافیت مالیاتی کارمندان ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد

نایب ‌رئیس ‌کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: سقف معافیت مالیاتی هر کارمند در سال آینده ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نایب ‌رئیس ‌کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1398 کل کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: براساس مصوبه روز چهارشنبه این کمیسیون، سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان دولتی در سال 98 سالانه 32 میلیون تومان تعیین شد که بر این اساس سقف معافیت مالیاتی هر کارمند در سال آینده 2 میلیون و 750 هزار تومان می‌شود.
نایب‌ رئیس‌ کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ افزود: مازاد بر 2 میلیون و 750 هزار تومان درآمد ماهیانه، تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات 25 درصد است.
منفعت ارز ترجیحی به مردم نرسید
رئیس‌کمیسیون تلفیق هم با ‌اشاره به اختصاص ارز چهار هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی گفت: افزایش قیمت این کالاها تا 50 درصد است و این به معنای آن است کسانی که این ارز را دریافت کرده‌اند نفع آن را برده‌اند اما مردم فشار آن را تحمل کرده‌اند.
غلامرضا تاجگردون با حضور در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه در سال آینده 21 میلیارد دلار درآمد نفتی داریم افزود: دولت می‌خواهد 14 میلیارد دلار آن را با نرخ چهار هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی اختصاص دهد و از این میزان حدود شش میلیارد دلار فقط برای دارو و روغن اختصاص می‌یابد، اما با این حال تورم و افزایش قیمت این کالاها تا 50 درصد است و این به معنای آن است کسانی که این ارز را دریافت کرده‌اند نفع آن را برده‌اند اما مردم فشار آن را تحمل کرده‌اند.
وی با ‌اشاره به اینکه فرار مالیاتی در کشورمان بسیار بالاست، ادامه داد: گروه گسترده معافیت‌های مالیاتی داریم که باید پالایش شود. لیستی را در حدود 200 تا 300 مورد در این زمینه تهیه کردیم تا دولت، آنها را پالایش کند. این کار برای اصلاح ساختاری بودجه لازم است.این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که چرا طرح اختصاص سهمیه روزانه 0/8 یا یک لیتر بنزین به هر ایرانی، علی‌رغم اینکه به نفع دهک‌های پایین است و جبران افزایش قیمت هم در آن نهفته است، در مجلس توافق نشد، گفت: هر چند این طرح به نفع فقرا همچون مشمولان کمیته امداد و بهزیستی است، ولی برای متوسط به بالا مشکلاتی ایجاد می‌کند.