خداحافظی سرمربی پرتغالی با بازیکنان تیم ملی
پرونده حضور کی روش در ایران بسته شد آینده مبهم رئیسفدراسیون فوتبال؛ تاج میماند یا میرود؟!
پس از قطعی شدن جدایی کی روش از تیم ملی حالا مهمترین پرسش اهالی فوتبال این است که آیا مهدی تاج در سمت ریاست فدراسیون فوتبال به فعالیتش ادامه میدهد یا کنارهگیری میکند؟!
سرویس ورزشی-
اعضای تیمملی فوتبال ایران، پس از اینکه در مرحله نیمهنهایی جام ملتهای آسیا مقابل ژاپن از گردونه رقابتها حذف شد، سه شنبه شب وارد فرودگاه امامخمینی شدند.پس از ورود اعضای تیمملی، مسئولان تشریفات فدراسیون فوتبال در فرودگاه امامخمینی حلقه گلی بر گردن کارلوس کیروش، سرمربی تیمملی انداختند تا به او خوشآمدگویی گفته باشند. حدود ۳۰۰ هوادار برای استقبال از تیمملی در فرودگاه حضور داشتند. در این بین تنها مهدی تاج، رئیسفدراسیون فوتبال برای استقبال از تیمملی به فرودگاه امام خمینی(ره) آمده بود و هیچ مسئولی از وزارت ورزش و جوانان برای استقبال از تیمملی به فرودگاه نیامده بودند.
سه شنبه شب، کارلوس کیروش پس از اینکه چمدانش را تحویل گرفت، با تک تک بازیکنان روبوسی و خداحافظی کرد تا پرونده حضور سرمربی پرتغالی در ایران بسته شود.
کی روش بعد از حضور در فرودگاه در هتل بینالمللی فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر شد و بنا بر اعلام خبرگزاری فارس همراه دستیاران خود ایران را ترک خواهند کرد. هر چند که پیش از این برخی منابع خبری مدعی شده بودند که کی روش پس از انجام تسویه حساب مالی از ایران میرود.
ذهنیت تصمیم گیران درباره نیمکت تیم ملی
با رفتن کی روش حالا مهمترین پرسش این است که چه کسی سرمربی تیم ملی میشود؟ تنها چند ساعت بعد از حذف تیم ملی از جام ملتهای آسیا و در حالی که هواداران ایرانی هنوز در شوک شکست سنگین مقابل ژاپن بودند، توئیت مازیار ناظمی خبرساز شد: « باشکوهتر طلوع میکنیم! بزرگان مربیگری فوتبال جهان در صف مذاکره برای فوتبال ایران؛ زیدان، کلینزمن، مورینیو.»
بعید است گزینههایی که از انها نام برده شده روی نیمکت تیم ملی بنشینند ولی همین نوشته رئیسمرکز روابط عمومی وزارت ورزش شاید نشان دهنده بخشی از ذهنیت تصمیم گیران در مورد آینده نیمکت تیم ملی باشد. مسئولان تصمیم گیرنده در نظر داشته باشند که پروسه انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی ساده نیست و لزومی ندارد با اظهار نظرات عجیب، هیجان کاذب به علاقه مندان فوتبال داد.
تکلیف تاج چه میشود؟
یکی دیگر از مسایلی که این روزها درباره آن زیاد بحث میشود موضوع ماندن یا رفتن مهدی تاج رئیسفدراسیون فوتبال است. پیش از جام ملتهای آسیا بحث بر سر ادامه حضور مهدی تاج در سمت ریاست فدراسیون فوتبال افزایش یافته بود و تصور میشد با توجه به تصویب و اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان که باعث برکناری خیلی از مدیران سیاسی، ورزشی و دیگر حوزهها شده بود، مهدی تاج نیز به واسطه بازنشسته بودن از سمت خود کنار رود.
با این حال تلاش فدراسیون فوتبال در آن مقطع با ارائه سند مربوط به جانبازی مهدی تاج و شرایط حساس تیم ملی با توجه به شروع جام ملتها و تبعات احتمالی این برکناری مانع از ورود دستگاههای اجرایی شد.
اکنون اما با حذف تیم ملی در جام ملتها سؤال بزرگ درخصوص ریاست فدراسیون فوتبال بار دیگر مطرح شده است؛ مهدی تاج رفتنی شد؟
مهدی تاج که سالها سابقه ورزشی با حضور در باشگاههای سپاهان و پرسپولیس، نائب رئیسی فدراسیون فوتبال و ریاست سازمان لیگ و... را در کارنامه دارد، در یکی از حساسترین تورنمنتهایی که به نظر میرسید با توجه به امکانات لازم در نظر گرفته شده و همچنین بکارگیری از تجربیات کارلوس کیروش در هشتمین سال حضورش در نیمکت ایران، به افتخار دست یابد اما شرایط به شکل دیگری پیش رفت.
مهدی تاج که روزهای پرحاشیهای را در خلال جام ملتها پشت سر گذاشت و با رفت و آمدهای پیاپی خود در مسیر امارات - تهران و بالعکس به یک مدیر پروازی در این تورنمنت تبدیل شده بود، سه شنبه شب گذشته به استقبال کادرفنی و کاروان تیم ملی رفت و برخورد گرمی با بازیکنان و کارلوس کیروش نیز داشت. اکنون با فروکش کردن تب حذف تیم ملی و روزهای آرام پیش رو به نظر میرسد او در برابر یک تصمیم بزرگ قرار گرفته باشد و احتمال اینکه از صندلی ریاست کنار برود نیز زیاد باشد.
ماجرای مربوط به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در کنار دیگر مسائل حاشیهای شکل گرفته در فدراسیون فوتبال و ماجراهای مربوط به فدراسیون و وزارت ورزش مسئلهای است که جایگاه او را در ریاست فدراسیون از استحکام سابق دور نگه داشته است و بعید نیست بعد از کارلوس کیروش باید در انتظار بزرگترین تغییر در شاکله فوتبال ایران با برکناری یا استعفای رئیسفدراسیون
بود.