kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

اخبار کوتاه از فوتبال



معرفی هیئت ‌مدیره پرسپولیس به‌زودی
معاون وزیر ورزش از انتخاب و معرفی اعضای هیئت ‌مدیره پرسپولیس در آینده‌ای نزدیک خبر داد. عبدالحمید احمدی درباره انتخاب اعضای هیئت مدیره پرسپولیس گفت: انتخاب اعضای این باشگاه در اولویت وزارت ورزش قرار دارد و سعی داریم از پیشکسوتان این باشگاه هم برای عضویت در هیئت مدیره استفاده کنیم.وی ادامه داد: نام‌های زیادی طی روزهای اخیر مطرح شده اما تا اسامی نهایی نشود نمی‌توان آن را مطرح کرد.احمدی از معرفی هیئت‌ مدیره پرسپولیس در روزهای آتی خبر داد.
قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس ثبت شد
بازیکنان جدید پرسپولیس پس از تمرین دیروز، در هیئت فوتبال استان تهران حاضر شدند تا با امضای دفتر فرایند ثبت قرارداد خود با پرسپولیس را تکمیل کنند. اقدام برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم، روز گذشته با حضور نماینده باشگاه در هیئت فوتبال تهران و با ارائه قرارداد و تحویل مدارک مرتبط انجام شد. ۶ نفر از ۷ بازیکنان جدید پرسپولیس هم دیروز در پایان تمرین راهی هیئت فوتبال شدند تا امضا و اثر انگشت آنها نیز در دفتر ثبت، درج شود و به این ترتیب، فرآیند ثبت قرارداد در هیئت فوتبال تکمیل شد. مهدی ترابی هم که هم‌اکنون تیم ملی را در امارات همراهی می‌کند، در بازگشت به ایران، برای ثبت قرارداد راهی هیئت فوتبال تهران خواهد شد. مدت قرارداد ثبت شده بازیکنان جدید پرسپولیس به این شرح است: *سعید کریمی: 4 سال * مهدی ترابی: 5/2 سال *مهدی شریفی: 2 سال *مهدی شیری: 5/1 سال *سروش رفیعی: 1/5 سال *ماریو بودیمیر: 5/1 سال *محمد نادری: 6 ماه.
کاظمی سرمربی جدید تیم بادران
فرهاد کاظمی یک روز پس از جدایی از تیم سرخ‌پوشان پاکدشت، به‌عنوان سرمربی تیم بادران انتخاب شد. فرهاد کاظمی که تا روز یکشنبه سرمربی تیم سرخ‌پوشان پاکدشت بود، دیروز به‌عنوان سرمربی جدید بادران انتخاب شد. با اعلام مالک باشگاه سرخ‌پوشان پاکدشت، فرهاد کاظمی از روز یکشنبه با این تیم قطع همکاری کرد و دیروز سرمربی جدید بادران شد .بادران فصل را با مهدی پاشازاده آغاز کرد و بعد از آن نیز عبدالله ویسی و فرشید استحقاری سرمربیان این تیم شدند. استحقاری روز جمعه از سمت خود به‌عنوان سرمربی بادران استعفا داد تا کاظمی بعنوان چهارمین مربی این فصل بادران روی نیمکت این تیم بنشیند. فرهاد کاظمی حالا تیمی را در اختیار دارد که از 18 مسابقه پیشین خود 25 امتیاز کسب کرده و مدیران باشگاه امیدوارند با انتخاب او بتوانند به آرزوی لیگ برتری شدن خود جامه عمل بپوشانند.
حل شدن مشکلات مالی استقلال خوزستان
با انتقال دلفی به شارلوا
نایب ‌رئیس ‌هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان، گفت: بابت انتقال یونس دلفی به تیم شارلوا بلژیک ضرر نکردیم. رحیمی در رابطه با وضعیت یونس دلفی تأکید کرد: دلفی راهی بلژیک شده، او قبلا هم پیشنهاد خارجی داشت و با توجه به اینکه نمی‌خو‌استیم مانع پیشرفت او شویم و ترانسفر این بازیکن منافع باشگاه را هم تأمین می‌کرد، با این مسئله موافقت کردیم. وی در مورد اینکه گفته می‌شود ترانسفر این بازیکن حدود ۱۰۰ هزار دلار درآمد دربرداشته است، عنوان کرد:‌دلفی یک سرمایه است، ما می‌توانستیم بیشتر روی این مسئله مانور دهیم، اما به دورنمای این موضوع نگاه کردیم، قطعا باشگاه بلژیکی هم نگاه سرمایه‌گذاری دارد و می‌خواهند از این بابت درآمدزایی کنند. ما با این ۱۰۰ هزار دلار بسیاری از مشکلاتمان را می‌توانیم برطرف کنیم و پول ساکونی را تأمین کنیم. به هر حال این انتقال به سود هر دو طرف بود.
محمدی و آزمون در آستانه ترک لیگ برتر روسیه
ملی‌پوشان ایرانی تیم‌های احمد گروژنی و روبین‌کازان پس از مجموع ۸ فصل بازی در لیگ برتر روسیه این رقابت‌ها را ترک می‌کنند. سایت روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه فهرستی از بازیکنان ورودی و خروجی 16 تیم لیگ برتر این کشور در نقل ‌و انتقال‌های زمستانی اروپا را منتشر کرد که در میان آنها اسامی میلاد محمدی (احمد گروژنی) و سردار آزمون (روبین‌کازان) نیز دیده می‌شوند. این روزنامه ورزشی روسیه نام میلاد محمدی، ملی‌پوش ایرانی را در فهرست خروجی‌های زمستانی تیم احمد گروژنی قرار داد و از تیم نیوکاسل انگلیس به عنوان مقصد بعدی‌اش یاد کرده است. میلاد محمدی از 3 فصل اخیر لیگ برتر روسیه بازیکن کلیدی تیم احمد گروژنی است. قرارداد این ملی‌پوش ایرانی تابستان آینده خاتمه خواهد یافت و باشگاه احمد گروژنی قصد دارد تا با فروش او در زمستان سال جاری میلادی درآمدی نیز کسب کند.روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه در جدول بازیکنان خروجی تیم روبین‌کازان نام سردار آزمون را منتشر کرده و زنیت سن‌پترزبورگ به عنوان تیم بعدی این ملی‌پوش ایرانی معرفی شد. بوبورین و کونووالوف نیز از روبین‌کازان به زنیت سن‌پترزبورگ خواهند پیوست. سردار آزمون در 5 فصل اخیر لیگ برتر روسیه در ترکیب تیم‌های روستوف و روبین‌کازان بازی کرده است. این در حالی است که دیروز یک رسانه بلژیکی از تمایل رسمی باشگاه مطرح اندرلشت برای خرید سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی روبین‌کازان روسیه خبر داد.
داماش گیلانیان- سایپا؛ شگفتی‌ساز مقابل تیم دایی!
امروز اولین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی از ساعت 16 در شهر رشت بین دو تیم داماش گیلانیان و سایپا برگزار می‌شود.داماش گیلانیان تنها تیم دسته‌ دومی است که به این مرحله صعود کرده است. داماش گیلانیان پیش از این مسابقه در دیدارهای قبلی با وجود بازی در خارج از خانه پیروز شده است به همین دلیل در این مسابقه میزبان سایپا شد داماشی‌ها اگر بتوانند تیم سایپا را شکست بدهند شگفتی‌سازی خود را تکمیل کرده‌اند و در یک قدمی قهرمانی جام حذفی کشور قرار می‌گیرند! فصل گذشته نیز تیم دسته اولی خونه به خونه فینالیست شده بود که مقابل استقلال شکست خورد.
سایپا هم که در لیگ برتر حال و روز خوشی ندارد و در رده هشتم جدول قرار گرفته است با این حال نارنجی‌پوشان امیدوارند که در جام حذفی جبران مافات کنند و با فینالیست شدن خود را در یک قدمی افتخاری بزرگ قرار بدهند. هرچند باشگاه سایپا نیز این روزها مثل تمامی باشگاه‌های دیگر دچار مشکلات مالی است و بسیاری از بازیکنان این تیم بخصوص بازیکنان قدیمی از پرداخت نشدن مطالبات‌شان گلایه دارند. سایپا در این مسابقه مهدی ترابی را هم نخواهد داشت او در نیم فصل راهی پرسپولیس شد ضمن اینکه اکنون ترابی با تیم ملی در امارات به سر می‌برد. علی دایی سعی کرده تیمش را با شرایط نامساعد اقتصادی هماهنگ کند و به همین دلیل قید جذب بازیکن خارجی و برگزاری اردوی خارجی را زد. حالا سایپا باید به مصاف تیم دسته دومی برود که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد. این مسابقه قرار بود دیروزبرگزار شود که به دلیل همزمانی با بازی ایران و ژاپن به روز سه‌شنبه موکول شد.
مصدومیت کاپیتان پرسپولیس در آستانه دیدار با سپیدرود
در تمرین دیروز تیم فوتبال پرسپولیس، کاپیتان این تیم دچار مصدومیت شد. تیم فوتبال پرسپولیس تمرین دیروز خود را از ساعت ۱۱ در زمین چمن مصنوعی مجموعه نفت تهرانسر انجام داد. تمرین دیروز زیر باران با کار بدنی و دویدن‌ها در زمین چمن مصنوعی آغاز شد. در ادامه، کار با توپ و پاسکاری در چهار گروه در دستور کار بود.در بخش بعدی، بازیکنان دو گروه شدند تا به فوتبال هدفمند بپردازند و پس از آن نیز تمرینات پرس و ضد پرس اجرا شد.تمرین دیروز سرخپوشان ۷۰ دقیقه به طول انجامید. در جریان این تمرین سید جلال حسینی با آسیب‌دیدگی روبه‌رو شد که پزشک تیم پس از بررسی دقیق‌تر و سونوگرافی، وضعیت وی را امروز اعلام می‌کند.