kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

حوادث کوتاه از کشور

    کودک ربایی
تایباد‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان باخزر گفت: در پی تماس تلفنی مبنی بر کودک‌ربایی پلیس وارد عمل شد و پس از تحقیق متوجه شد پدری به‌دلیل اختلاف خانوادگی فرزند خود را ربوده و به سمت کوهستان فرار کرده است.سرهنگ علی میرجردوی افزود: با دخالت پلیس فرد مورد نظر در کوهستان دستگیر و تحویل مادر داده شد. همچنین پدر کودک به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف کالای قاچاق
ساری‌– خبرنگار کیهان‌: جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در این استان خبر داد. سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی، این کالاها را شامل 22 دستگاه لوازم برقی، 29 هزار لیتر سوخت، 23 تن برنج، پنج هزارلیتر گلاب و 23 تن کود شیمیایی قاچاق ذکر کرد و افزود: همچنین از عرضه و ورود کالاهای سلامت محور از قبیل 18 هزار نخ سیگار خارجی، 14 هزارو 900 عدد انواع دارو و دوهزارو 743 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.وی اضافه کرد: علاوه‌ بر موارد فوق 100کیلو ماهی استخوانی و 24 کیلو خاویار‌، پنج تن عدس، 97 تن چوب جنگلی و دوتن ذغال قاچاق نیز کشف شد.مفخمی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را در مجموع بالغ بر 39 میلیارد و 892 میلیون ریال عنوان کرد.
انهدام باند سارقان مسافربر
اهواز– خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان از انهدام باند سارقان تحت پوشش مسافربر نما در شهرستان اهواز خبر داد. سرهنگ سید محمد صالحی گفت: پليس آگاهي با اقدامات گسترده اطلاعاتي باند سه نفره سارقان را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير کردند.وی بیان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس و مواجه با مالباختگان به 23 فقره سرقت تحت پوشش مسافربر نما در شهرستان اهواز اعتراف کردند.
آخرین شنا
اصفهان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مرگ یک نوجوان در استخر خبر داد. سرهنگ حسن یاردوستی گفت: بر‌اساس گزارش موجود، فرد فوت شده نوجوانی 16 ساله بوده که به دلیل عدم آشنایی با مهارت‌های شنا، غرق شده است.وی اضافه کرد: جسد متوفی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.
ناکامی قاچاقچیان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر استان در یک عملیات مشترک با استان هرمزگان 730 کیلو مواد مخدر را کشف کردند.  سرتیپ خلیل واعظی اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تلاش  شبانه‌روزی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر مشخص شد سوداگران مرگ، یک محموله موادمخدر را در ساحل شهرستان بندر لنگه تخلیه و قصد دارند به وسیله یک دستگاه سواری پژو به استان بوشهر منتقل کنند.این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بندر لنگه خودروی مذکور را در محور مواصلاتی این شهرستان به استان بوشهر شناسایی و متوقف کردند.واعظی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو 640 کیلو حشیش و 90 کیلوتریاک که به صورت ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی کرده بودند، کشف شد.
آتش در مجتمع اقامتی
مشهد– ایسنا: مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد، گفت: یک مجموعه اقامتی در دست تعمیر واقع در خیابان آیت‌الله بهجت در این شهر دچار آتش‌سوزی شد.حسن جعفری افزود: کانون حریق یک واحد حدوداً 60 متری در طبقه دوم این مجتمع بود و طبق بررسی اولیه در پی انجام برش کاشی با استفاده از فرز صنعتی در سرویس بهداشتی این آتش‌سوزی اتفاق افتاد که به سرعت به داخل اتاق خواب نیز سرایت کرده بود.وی اضافه کرد: با توجه به وجود اقلام قابل ‌اشتعال نظیر تشک و پتو و... در این اتاق حریق به سرعت گسترش یافت و دود ناشی از آن تمام فضا را فراگرفت.وی افزود: این مجموعه اقامتی در حال تعمیرات بود لذا حادثه خسارت جانی نداشت.
مرگ کوهنورد
خرم‌آباد‌– باشگاه خبرنگاران جوان‌: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان از مرگ یک کوهنورد در کوه یافته خرم‌آباد خبر داد.  عزیز علی امرایی  گفت: در تماس با پایگاه امداد جمعیت هلال احمر لرستان از وقوع حادثه تلخ سقوط یک کوهنورد از کوه یافته با خبر شدیم که بلافاصله تیم واکنش سریع و همچنین تیم کوهستان به محل اعزام شدند.وی افزود: در گزارش دریافتی از تیم‌های اعزامی، اعلام شد که در این حادثه فرامرز میرزاوند از کارکنان صدا و سیمای مرکز لرستان از کوه سقوط کرده و جان خود را از دست داده است.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان سرباز از واژگوني يك دستگاه پژو 405 در محور «جکیگور، بافتان»، خبر داد. سرهنگ سیامک مرادی گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد يك دستگاه پژو 405 با شش سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.وی افزود: در این حادثه راننده و پنج سرنشین آن مجروح و به بیمارستان ولایت شهر «راسک» منتقل که متاسفانه یکی از سرنشینان خودرو (26 ساله) در مسیر انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.وی علت این حادثه راه تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
انحلال باند مافیای تجارت هوبره
زاهدان‌– ایسنا‌: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان گشت این اداره موفق به دستگیری باند قاچاق پرنده منحصر بفرد، حمایت شده و در معرض خطر انقراض هوبره شد. وحید پورمردان افزود: در این رابطه یک نفر متخلف که سرکردگی باند مذکور را به‌عهده داشت دستگیر و به همراه دو قطعه پرنده هوبره مکشوفه به مقامات قضائی شهرستان دلگان معرفی و تحویل داده شد. وی ادامه داد: براساس قانون شکار و صید و به دلیل وجود تهدیدهای جدی در زمینه انقراض پرنده هوبره شکار غیرقانونی هر قطعه از این پرنده حمایت شده بین‌المللی جریمه نقدی دارد. پورمردان خاطرنشان کرد: در همین رابطه یک دستگاه خودرو نیز از متهمین کشف و ضبط شده است.
نجات ۶ کوهنورد
بجنورد‌– فارس: رئیس ‌جمعیت هلال‌احمر بجنورد از نجات شش جوان گرفتار در کوه‌های بجنورد توسط تیم‌های واکنش سریع مرکز خراسان شمالی خبر داد. ابراهیم پرفند‌، با‌ اشاره به اعزام دو گروه تیم واکنش سریع این مجموعه به منطقه نامبرده گفت: هفت نفر از اعضای تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر بجنورد برای کمک‌رسانی و نجات این افراد به موقعیت اعلام‌ شده اعزام و هر شش کوهنورد گرفتار را نجات دادند.