kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا

تمام ۲۵ هزار بلیت دیدار ایران و ژاپن فروخته شد
برای دیدار ایران و ژاپن ٢۵ هزار بلیت به فروش رفته است. در حالی که تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ١٧:٣٠ عصر امروز در ورزشگاه هزاع‌بن‌زائد شهر العین به مصاف ژاپن خواهد رفت، تمام بلیت‌های این دیدار به فروش رفته است.ورزشگاه هزاع بن زائد دارای ٢۵ هزار صندلی است.
المعز علی: قطر به فینال آسیا چشم دوخته است
مهاجم گلزن قطری‌ها امیدوار است که بتواند همراه تیم ملی کشورش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به مقام جالب توجهی دست یابد.
المعز علی، مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال قطر «آقای گل جام ملت‌های آسیا» است. این بازیکن امیدوار است که عنابی‌ها بتوانند با عبور از امارات به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برسند.مهاجم تیم الدحیل در رابطه با عملکرد قطر در جام ملت‌های آسیا، گفت: ما عملکرد بسیار خوب و شایسته‌ای تاکنون در جام ملت‌های آسیا داشتیم و بازیکنان تمام دستورات کادر فنی را در تیم اجرا کردند. خوشبختانه توانستیم به جمع چهار تیم راه یابیم ولی امیدوارم که اینجا متوقف نشویم. تازه به جمع چهار تیم رسیده‌ایم و یک بازی دشوار برابر امارات در پیش داریم.او در ادامه صحبت‌های خود افزود: از الان به بعد نباید‌ اشتباهی داشته باشیم. ما خوشبختانه در جام ملت‌های آسیا بدون گل خورده کارمان را پیش برده‌ایم و بازی‌های خوبی از خود نشان دادیم و به اینجا رسیده‌ایم. اکنون یکی از بهترین تیم‌های آسیا هستیم و به تمام تیم‌ها احترام می‌گذاریم و آماده بازی بعدی خودمان هستیم تا به فینال این رقابت‌ها راه یابیم.
جریمه سنگین باشگاه چینی
برای مدافعی که برابر ایران‌اشتباه کرد
تیتان اسپورت از جریمه سنگین باشگاه گوانگژو برای مدافع چینی خبر داد که در بازی برابر ایران مرتکب اشتباه مرگباری شد.
تیتان اسپورت به نقل از منابع محلی نوشت باشگاه گوانگژو اورگراند چین از عملکرد فنگ ژیائوتنگ، مدافع خود در بازی برابر ایران بسیار ناراحت است. این بازیکن در بازی برابر ایران‌ اشتباهات زیادی خصوصاً در صحنه گل اول داشت که منجر به باز شدن دروازه چین شد. به همین خاطر باشگاه گوانگژو این مدافع را به تیم دوم خود (ذخیره‌ها) تبعید کرده است. تیم ملی فوتبال چین در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با سه گل برابر ایران شکست خورد و به خانه بازگشت. چینی‌ها هیچ‌گاه نتوانستند در جام ملت‌های آسیا عنوان قهرمانی را به دست بیاورند و شکست برابر ایران، پایان حضور مارچلو لیپی در این تیم نیز بود.
درآمد ۶۰ میلیاردی فوتبال ایران در صورت قهرمانی
رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا درحالی در کشور امارات به مرحله نیمه نهایی رسیده است که رقم وسوسه‌انگیر ۵ میلیون دلار برای قهرمان این دوره از رقابت‌ها، هر فدراسیونی را برای انواع حمایت‌های مادی و معنوی از فوتبالیست‌های خود وادار می‌کند.
چنانچه ایران بتواند به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ دست یابد با ۵ میلیون دلاری که کسب خواهد کرد قادر خواهد بود بودجه یک سال فدراسیون فوتبال را تأمین کند. اگر مبنای نرخ دلار را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شده در بازار آزاد و صرافی‌ها بدانیم این رقم به ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد که نزدیک به بودجه مصوب این فدراسیون در سال ۹۶ یعنی ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته رقم ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرفاً برای تیم قهرمان این دوره از بازی‌ها است اما در عین حال AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) اعلام کرده است که همه تیم‌ها به صرف حضورشان در این تورنمنت ۲۰۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد که اگر این مبلغ را نیز به رقم ۵ میلیون دلار پاداش تیم قهرمان بیفزاییم به رقم ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار می‌رسیم که با نرخ بازار آزاد در ایران به ۵۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان (چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان) می‌رسد که رقمی بیش از بودجه فدراسیون فوتبال در سال ۹۶ خواهد شد.
سرمربی اردن 4 ساله تمدید کرد
فدراسیون فوتبال اردن قرارداد سرمربی بلژیکی خود را به مدت 4 سال دیگر تمدید کرد.
تیم ملی اردن یکی از تیم‌های شگفتی ساز در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 امارات بود به همین خاطر فدراسیون اردن قرارداد ویتال بوکرلمانس، سرمربی بلژیکی‌اش را به مدت 4 سال تمدید کرد. اردن در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 به مرحله یک هشتم نهایی رسید و در ضربات پنالتی مغلوب ویتنام شد.