kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
آیت‌الله موحدی کرمانی:

اگر مسئولان با نظارت جلوی فساد را نگیرند در قیامت مورد مواخذه قرار خواهند گرفت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مسئولان از انجام نظارت غفلت کنند، در روز قیامت مورد مواخذه قرار می‌گیرند که چرا تو بی‌خبر بود‌ه‌ای تا این همه دزدی‌ها در بانک‌ها رخ داده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: انقلاب اسلامی ایران فطرت انسان‌ها را زنده کرد. انسان‌ها فطرتا خداجو هستند و این کار به دست انقلاب رخ داد. مردم انقلابی و خداپرست، به ویژه جوانانی که جای آنها در سینما‌های کثیف و آلوده بود، این‌ها به انقلاب رو آوردند و این‌ها در جبهه دفاع از دین و انقلاب رفتند و شهید شدند و به شهادت افتخار می‌کردند. این انقلابی است که در روح مردم انقلاب اسلامی به وجود آورد. اجمالا در این زمینه سخن زیاد است.
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با «باشگاه خبرنگاران» اظهار داشت: ولایت فقیهی که امام در نجف مطرح و تدریس کردند این مباحث به قدری قوی، منطقی و ریشه‌دار در مبانی اسلام بود که موجی در نجف به وجود آورد.زمانی که حرف جدیدی در حوزه نجف مطرح نبود، این مسئله برای اولین بار در حوزه نجف مطرح شد. البته اصل ولایت فقیه را قبل از اینکه امام بگویند، علمای بزرگی آن را بیان کرده بودند مهم این بود که این مبحث در نجف اوج گرفت و جای خود را باز کرد؛ و منظور امام از ولایت فقیه تعریف آن به معنای ولایت مطلقه بود.
انقلاب روز به روز قوی‌تر می‌شود
آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین گفت: بعضی از انسان‌های ضعیف ترسو خیال می‌کنند که عمر انقلاب یواش یواش به پایان می‌رسد و انقلاب از درون چنین و چنان می‌شود اتقاقا قضیه عکس است و انقلاب روز به روز قوی‌تر می‌شود و این‌ها خبر ندارند.
وی ادامه داد: من در نماز جمعه هم گفتم که اکنون خود غربی‌ها به این مسئله معترف هستند که ایران یکی از ۱۵ کشور قدرتمند دنیاست. قدرت ایران قابل مقایسه با گذشته نیست و به حمدلله قوی است. مسئولان باید لیاقت خود را از طریق نظارت و نصب عیون نشان دهند. یعنی مسئولان باید نظارت کنند و ببینند در بانک‌ها چه خبر است، چطور می‌شود که ناگهان یک دزدی در یک بانک رخ می‌دهد یا ثروت یک بانک به غارت می‌رود و طرف هم فرار می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دزدی‌هایی با رقم‌های هزار میلیاردی مطرح است. حکومت، دولت، قوه‌قضائیه باید نظارت داشته باشند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. مرتب ناظر بفرستند تا ببیند در این ادارات و بانک‌ها چه می‌گذرد؟ آیا ادارات موجب نارضایی مردم می‌شوند یا خیر؟ آیا به مشکلات مردم گوش می‌دهند یا خیر؟ این‌ها کار‌هایی است که باید حکومت انجام دهد. وی ادامه داد: اگر مسئولان از انجام نظارت غفلت کنند، در روز قیامت مورد مواخذه قرار می‌گیرد که چرا تو بی‌خبر بود‌ه‌ای تا این همه دزدی‌ها در بانک‌ها رخ داده است. البته مشکلاتی هست که باید حل شود. مشکلات اقتصادی که از ناحیه دشمنان به وجود آمده است باید حل شود.