kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

اخبار کوتاه از فوتبال



  اخراج بازیکن سابق پرسپولیس از ماشین‌سازی
احسان علوان‌زاده بازیکن جوان و تازه‌وارد ماشین‌سازی که در تعطیلات نیم‌فصل از پرسپولیس به این تیم پیوسته بود از این به بعد جایی در جمع سبزهای تبریز نخواهد داشت. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی با اعلام این خبر گفت: علوان‌زاده را به دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای در تمرینات و بازی‌های دوستانه از تیم کنار گذاشتیم و این موضوع را به مدیر برنامه‌های او نیز اعلام کردیم. با توجه به اینکه نصایح ما به او، تأثیرگذار نبود و او به رفتارهای خودش ادامه می‌داد تصمیم به اخراج وی گرفتیم. علوان‌زاده با ما قرارداد نبسته بود و از این بابت مسئله‌ای برای باشگاه به وجود نخواهد آمد.نصیرزاده در خصوص وضعیت پرونده داریوش شجاعیان گفت: چک باشگاه استقلال از تاریخ 26/12/96 پاس نشده است. دو ماه پیش با آقایان مباشری و خطیر جلسه‌ای برگزار کردیم و قرار شد مشکلات را به زودی حل کنند اما دو ماه آنها سه ماه شده و خبری نیست.وی در ادامه افزود: پرونده شجاعیان را حدود هفت ماه قبل به کمیته تعیین وضعیت فرستادیم اما چون مسئولی نداشت هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و این کمیته در حال حاضر هم جلسه جدیدی برای این پرونده برگزار نکرده است.
قوچان‌نژاد در یک قدمی تیم استرالیایی
اف.سی سیدنی استرالیا در حال مذاکره با رضا قوچان‌نژاد است تا این بازیکن را به خدمت بگیرد.به گزارش سیدنی هرالد، تیم فوتبال اف. سی سیدنی استرالیا که در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ نیز حضور دارد به دنبال جذب رضا قوچان‌نژاد مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران است. در صورتی که این انتقال صورت گیرد سیدنی می‌تواند هم در لیگ استرالیا و هم در لیگ قهرمانان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. باشگاه استرالیایی مذاکرات خوبی با باشگاه قبرسی آپوئل داشته و قرار است گوچی با قراردادی قرضی تا پایان فصل جاری در سیدنی بازی کند. این بازیکن در ۴۴ بازی برای تیم ملی ایران موفق شد ۱۷ گل به ثمر برساند ولی بعد از اینکه در جام جهانی روسیه یک دقیقه هم برای ایران بازی نکرد، از تیم ملی کنار رفت. رسانه‌های قبرسی هم این انتقال را تمام شده دانستند و اعلام کردند که گوچی چند روز آینده راهی استرالیا می‌شود.سیدنی در رده دوم لیگ استرالیا قرار دارد.
نورافکن و گونچالوس به استقلال پیوستند
اسماعیل گونچالوس مهاجم گینه‌ای سابق پاختاکور با قراردادی 1/5 ساله به جمع شاگردان وینفرد شفر اضافه شد. امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال با اعلام این خبر گفت: اسماعیل گونچالوس قرارداد رسمی خود با باشگاه استقلال را به مدت یک فصل و نیم امضا کرد. با تایید نهایی تست پزشکی قرارداد این بازیکن امضا شد و دلیل تاخیر در امضای قرارداد نیز همزمان شدن با روز جمعه و تعطیلی این روز بود. اسماعیل پس از امضای قرارداد به ترکیه رفته تا وسایل خود را به ایران بیاورد و دوشنبه در تهران خواهد بود.به این ترتیب آبی‌ها توانستند اولین بازیکن مورد نظر خود برای تقویت خط حمله را که طی روزهای گذشته در تهران حضور داشت، جذب کنند و یکی از دغدغه‌های اصلی شفر برای تقویت خط حمله برطرف شد. این مهاجم که سابقه حضور در لیگ برتر اسکاتلند، لیگ پرتغال، قبرس، عربستان و پرتغال را دارد، فصل گذشته عملکرد خوبی در لیگ ازبکستان داشت و حالا استقلالی‌ها امیدوارند تا خرید جدید این تیم که مهاجمی فیزیکی با 184 سانتی متر قد است، چهره‌ای تاثیرگذار و یا شاید شبیه به تیام در این تیم داشته باشد. همچنین مدافع - هافبک تیم فوتبال شارلوای بلژیک از دیروز در تمرینات استقلالی‌ها حضور پیدا کرد.امید نورافکن که ابتدای فصل با قراردادی چهار ساله راهی شارلوای بلژیک شد، نتوانست در نیم‌فصل اول برای این تیم بلژیکی بازی کند و حتی در لیست 18 نفره نیز قرار نمی‌گرفت. همین مسئله باعث شد تا این بازیکن بار دیگر خواهان بازگشت به استقلال شود. نورافکن دیروز در تمرین استقلال حضور یافت تا با بازیکنان تمرین کند. باشگاه استقلال دیروز اعلام کرد که این بازیکن با قراردادی ۶ ماهه به جمع آبی‌پوشان اضافه شده است.
ترابپور مربی دروازه‌بانان نساجی شد
مربی دورازه‌بانان تیم فوتبال نساجی مازندران مشخص شد. با صلاحدید مجید‌ جلالی، سرمربی تیم و موافقت هیات مدیره باشگاه، حسین ترابپور به عنوان مربی دروازه‌بانان نساجی مازندران معرفی و از دیروز در تمرینات تیم حاضر شد.ترابپور به عنوان بازیکن از اواسط دهه 60 تا اوایل دهه 70 در تیم استقلال حضور داشت و سپس در تیم‌های بانک تجارت، کشاورز و پگاه گیلان به میدان رفت و به عنوان مربی دروازه‌بانان هم در تیم‌های استقلال، مس کرمان و ... فعالیت داشت. حمید مطهری ،فرهاد کوچک زاده و رضا مرتضی زاده دیگر اعضای کادرفنی تیم نساجی را تشکیل می دهند.
رفعتی: نیم فصل دوم را با یک اتفاق بی‌سابقه آغاز می‌کنیم
رئیس‌دپارتمان داوری،‌ گفت: در تلاش هستیم پس از تایید فیفا سیستم ویدئو چک در بازی‌های نیم فصل دوم لیگ برتر اجرا کنیم.
داود رفعتی با‌اشاره به برگزاری مسابقات نیم فصل لیگ برتر، گفت: در نیم فصل لیگ برتر کلاس توجیهی برای داوران و کمک داوران برگزار کردیم و طی آن از داوران تست آمادگی جسمانی و دانش داوری بعمل آمد که نسبت به سال‌های گذشته در تست گیری‌ها و بطور کلی در قضاوت داوران در نیم فصل اول شاهد افت کمتری در داوری و کمک داوری بودیم.رفعتی در ادامه، افزود: با توجه به‌اشکالات داوری در مسابقات لیگ برتر، تمهیداتی را برای نیم فصل دوم در نظر گرفته ایم و این رقابت‌ها را با یک اتفاق بی‌سابقه آغاز خواهیم کرد تا‌اشتباهات را به حداقل برسانیم.وی درباره اجرای سیستم ویدئو چک VAR در نیم فصل دوم لیگ برتر، گفت: در تلاش هستیم پس از تایید فیفا این سیستم را در نیم فصل دوم لیگ برتر اجرا کنیم. در همین راستا VAR را در بازی دوستانه تیم ملی جوانان و دوره توجیهی نیم فصل داوران لیگ برتر مورد آزمایش قرار دادیم البته‌اشکالات و ایرداتی هنوز وجود دارد. کمیته داوران تمام سعی خود را در این زمینه می‌کند تا این سیستم را بدون مشکل راه‌اندازی کند.رئیس‌دپارتمان داوران در پایان اظهار داشت: از اقدامات بسیار مهم کمیته داوران که برای نخستین بار قرار است انجام شود، این است که پایان هر ماه یک دوره کلاس یک روزه فقط برای داوران لیگ برتر برگزار خواهیم کرد و در این کلاس‌ها عملکرد آنها در طول مسابقات ارزیابی و آنالیز خواهیم کرد. برهمین اساس روز سه شنبه 13 بهمن ماه قبل از شروع مسابقات این کلاس را برای داوران برگزار می‌کنیم و آخرین توصیه‌ها را به آنها یادآوری خواهیم کرد.