kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
رئیس‌قوه قضائیه:

«معيشت مردم» مرکز اصلي حملات دشمن است

رئیس‌قوه قضائیه گفت: دشمن به پیشبرد جنگ نرم و تلاش برای فروپاشي اقتصادي کشور روی آورده و مردم و مسئولان باید بیش از پیش در سد کردن راه دشمن، هوشیار باشند.





به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در نشست روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها با بیان اینکه شکست آمريکایی‌ها در منطقه موجب هوشیاری بیشتر آنها شده است، اظهار داشت: امروز که اقتدار علمي، نظامي و فناوري ایران در صحنه هاي مختلف بروز و ظهور یافته، دشمن در دشمنی خود عازم‌تر و جازم‌تر شده و فهميده که با سلاح ظاهر نمي‌تواند در مقابل ایران بایستد، بر همین مبنا به پیشبرد جنگ نرم و تلاش برای فروپاشي اقتصادي کشور روی آورده و بر همین اساس، مردم و مسئولان باید بیش از پیش در سد کردن راه دشمن، هوشیار باشند.آملی لاریجانی، «معيشت مردم» را مرکز و هدف اصلي حمله دشمن و به راه انداختن جنگ رواني دانست و خاطرنشان کرد: ايجاد نااميدي و ياس در مردم و تشدید فشارهای روحي و رواني، از مهم‌ترین ابزارهای دشمن در جنگ روانی علیه کشورمان است و بر همین اساس مسئولان، مسئوليت بسیار عظيمي بر عهده‌دارند.وی افزود: بايد بدانيم که امروز هر خدمتي به مردم و نظام، نوعي جهاد است و با همین نگاه و عمل جهادی است که می‌توان فريب و توطئه دشمن را خنثی کرد.رئیس‌قوه قضائیه گفت: در سال‌های اخیر گزارش هاي خوبي از کمک روساي کل دادگستری‌ها به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی واصل شده اما تاکيد مجدد دارم که با جلسات مستمری که با مسئولان اجرايي برگزار می‌شود، روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها اجازه ندهند هیچ کارخانه یا واحد تولیدی تعطيل شود و کارگران بيکار شوند.
برخورد اصولی با مفاسد اقتصادی، اعتمادزا و اطمینان بخش است
آملی لاریجانی با‌اشاره به موضوع مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی و تلاش‌های دستگاه قضایی در این زمینه،ادامه داد: برخورد با مفاسد باید توام با موازين قانوني و شرعي باشد و تندروي بي معنا اثر معکوس دارد.
وی، برخوردهای اصولی را «اعتمادزا» و «اطمینان بخش» توصیف کرد و افزود: برخي معتقدند اين برخوردها موجب فرار سرمايه مي‌شود در حالیکه ما معتقدیم اگر برخورد با مفاسد بر اساس موازين باشد، نه تنها سرمایه‌ها فرار نمي‌کنند بلکه اتفاقا صاحبان سرمایه از بي نظمي، بي‌قانوني و رانت‌ها نجات پیدا می‌کنند.
وضع گراني‌ها غيرعادي است
رئیس‌قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت برخورد مدبرانه با گرانفروشي‌ها و احتکار از باب حقوق عامه، به بخشنامه دادستاني کل کشور که به تازگی به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است‌اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی صادر شده است. در حال حاضر، وضع گراني‌ها غيرعادي است و دشمن از این نقطه نیز فشار وارد می‌کند. تحمل قشري که درآمدش ثابت است، حدي دارد. مردم انقلاب خود را دوست دارند اما ما هم باید توجه کنيم که واقعا يک کارگر با اين حقوق و قیمت‌هایی که در بازار است چگونه باید زندگی کند؟
به زودی در چهل سالگی انقلاب اسلامی عفو گسترده‌ای اعلام می‌شود
آملی لاریجانی با تأکید بر لزوم حبس زدایی و در نظر گرفتن مجازات‌های جایگزین حبس، اظهارداشت: باید این باور در همه ما نهادینه شود که افزايش زنداني به نفع کشور نيست. البته در اینجا یک خبر خوش هم بدهم و آن اینکه طی عرایضی که خدمت مقام معظم رهبري داشتیم، بنا شد در ۴۰ سالگي انقلاب اسلامی معیار عفوی گسترده‌تر از گذشته داشته باشیم که این موضوع در حال بررسي است. ان شاءالله تعداد قابل توجهي از زندانیان، مورد عفو قرار خواهند گرفت. البته آن استثناهایی که در عفوهای دیگر وجود دارد برای این عفو جدید نیز مطرح می‌شود اما تلاش ما این است که با انجام بررسی‌های دقیق، تعداد بیشتری مشمول شرایط شوند و با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب با اصل موضوع، به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.