kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
رئیس ‌سازمان نظام دامپزشکی کشور:

مشکلات کشور را خودمان باید حل کنیم خارجی‌ها کمکی نمی‌کنند

رئیس ‌سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه مشکلات کشور را باید خودمان حل کنیم، گفت: تمام اتکا باید به داخل باشد وگرنه کسی نیست که به کمک ما بیاید.




به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا صفری در پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ اظهار داشت: مشکلات و سنگلاخ‌هایی که امروزه در مسیر کشور ما گذاشته شده است، باید خودمان با دستان خودمان برداریم و کسی نیست که به ما کمک بکند.
وی افزود: مشکلات ایجاد شده توسط برخی کشورها است و در این میان همت و تلاش داخلی است که می‌تواند به این مشکلات فائق آید.
رئیس ‌سازمان نظام دامپزشکی اضافه کرد: تغییر در روند کار و همچنین آموزش‌های مستمر می‌تواند مشکلات حوزه دامپزشکی کشور را که در حقیقت زیربنای امنیت قضایی در کشور است را از پیش رو بردارد.
به گفته صفری، دامپزشکی کشور ارتباط تنگاتنگی با تولید غذا و امنیت غذایی دارد، چرا که سلامت دام‌های کشور را تامین می‌کند.
وی همچنین از جذب بیش از اندازه دانشجویان دامپزشکی انتقاد کرد و گفت: این جذب دانشجویان طی سال‌های گذشته چند برابر شده و دانشگاه‌های آزاد حتی با نقض قانون و رقابت با یکدیگر به خاطر پول دانشجو جذب ‌می‌کنند و این دانشجویان در آینده هیچ شغلی ندارند. رئیس ‌سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر اینکه حرفه دامپزشکی نیاز به بزرگ شدن دارد، بیان کرد: این بزرگ شدن باید در عمل ایجاد شود به قول یونسکو، امروزه مفهوم علم این است که بتواند در جامعه تغییر ایجاد کند وگرنه صرف داشتن مدرک نمی‌توان گفت که این حرفه علمی شده است.
صفری ادامه داد: ما باید به سمت علم برویم، آدم‌های خوب کم نداریم و با تعامل و همراهی باید به این مسیر برویم. در همین زمینه، یوسف داودی، نماینده دامپزشکان کشور در مجلس اظهار داشت: 95 درصد ذرت، 90 درصد کنجاله سویا و حدود 50 درصد جو در کشور وارداتی است و باید این نگاه در وزارت جهاد کشاورزی عوض بشود و بتوانیم اینها را در داخل تولید کنیم.
وی به جذب بیش از اندازه دانشجویان دامپزشکی به عنوان معضل بزرگ ‌اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی دانشگاه آزاد این بود که عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته در حوزه دانشگاه را پوشش بدهد، اما در حال حاضر جذب بیش از اندازه دانشجو تاثیر معکوس گذاشته است.
نماینده دامپزشکان کشور در مجلس ادامه داد: حقیقت این است که در کنار دانشگاه آزاد که مدام به خاطر پول جذب‌های چند برابری کرد دانشگاه‌های دولتی هم رقیب جدی آنها شد و با ایجاد دانشگاه‌های شبانه و پیام نور آنها هم مدام از مردم پول گرفتند و دانشجویان پولی جذب کردند که برخلاف قانون است.