kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

تشییع پیکر شهدای حادثه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه سانحه هوایی هواپیمای باربری بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش برگزار شد.



در این مراسم که صبح دیروز در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد برگزار شد علاوه‌بر خانواده شهدا و جمعی از مردم قدرشناس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر حسن شاه‌صفی جانشین معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس‌سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از امرا و پرسنل نیروی هوایی ارتش نیز حضور داشتند.
پس از اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس‌سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیکر این شهدا برای خاکسپاری در شهرهای تهران، کرج، هشتگرد، نهاوند، دورود، بهار، خرم‌آباد، همدان، چالوس، آمل و نیشابور منتقل شدند. به گزارش ایسنا، سخنگوی ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکر این شهدا، با‌اشاره به سابقه فعالیت ارتش در طرح‌های مردم‌یاری، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌های دور تا امروز، بارها و بارها در حوزه مردم‌یاری و کمک و خدمت به مردم، هم در مرزهای ایران اسلامی و هم در فراتر از مرزهای کشورمان، تلاش‌ها و جانفشانی‌های بسیار زیادی انجام داده است.
امیر شاهین تقی‌خانی افزود: مجموعه نیروی هوایی الهی جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب و هنگام جنگ تحمیلی تا امروز، همواره یار و مددکار نظام و مردم شریف ایران اسلامی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: شهدای روز دوشنبه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷، تلاشگران جبهه خدمت به مردم بودند.
یک فروند هواپیمای باربری بوئینگ ۷۰۷ متعلق به نیروی هوایی ارتش که حامل بار گوشت از کشور قرقیزستان بود، روز دوشنبه پس از فرود در فرودگاه فتح کرج، دچار حادثه شد. در این سانحه ۱۵ نفر از 16 سرنشین هواپیما جان باختند. پیش از این هم پیکر «مریم زارعی نژاد» از دیگر جانباختگان سانحه هوایی فرودگاه فتح، پس از تشییع در هشتگرد در زادگاهش روستای خور ساوجبلاغ به خاک سپرده شده بود.
تشییع پیکر خلبان هواپیمای 707 ارتش در کرج
پیکر سرهنگ خلبان جواد سلیمانی با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در کرج تشییع شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌، پیکر خلبان سلیمانی پس از تشییع در  امامزاده طاهر‌(ع) مهرشهر کرج آرام گرفت.