kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    توقيف دام قاچاق
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي «بوئین زهرا» از توقيف یک دستگاه کاميون حامل دام فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین علیان نژادی گفت: ماموران کلانتری «سگزآباد» حین گشت‌زنی در «سه راهی رودک» و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کاميون مشکوک و خودروها را برای بررسی متوقف کردند.
وی افزود: در بررسی از مدارک رانندگان مشخص شد فاقد مجوز حمل دام بوده و در بازرسي‌های صورت گرفته از این کامیون‌ها 38 راس دام (گوسفند) فاقد مجوز حمل کشف شد.وی اضافه کرد: بر اساس اعلام کارشناسان، ارزش تقریبی دام‌های مکشوفه 400 میلیون ريال برآورد شده است.
مرگ بر اثر اتصالی کرسی برقی
بابل- خبرنگار کیهان: آتش‌سوزی ناشی از اتصال سیم برق در کرسی برقی جان یک زن را در بابل گرفت. مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 بابل گفت که این حادثه در شهر امیرکلا رخ داد و منجر به آتش‌سوزی شد.
مهدی غلام‌نیا روشن افزود: در این حادثه یک زن 80 ساله به دلیل شدت سوختگی در دم جان باخت.
کشف گازوئیل
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از کشف گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ غلامرضا توکلی گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده که در محور «پسکوه به سوران»  در تردد بوده 29 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضایی خودرو به پارکینگ منتقل و فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.
قاچاق چوب
خلخال- خبرنگار کیهان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال از کشف چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد. صادق پورمحمد، افزود: یک دستگاه کامیون باری حامل 10 تن چوب و سه دستگاه خودرو وانت نیسان حامل بیش از پنج تن چوب قاچاق که در حال حمل محموله‌های قاچاق از این شهرستان بودند، توسط ماموران یگان حفاظت این اداره متوقف و محموله‌های چوب ضبط شد. وی ارزش ریالی محموله های چوب قاچاق را 200 میلیون ریال ذکر کرد.
دستگیری کلاهبردار
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بهشهر گفت: زن جوانی که با وعده پرداخت تسهیلات از چند نفر در بهشهر کلاهبرداری کرده بود در دام پلیس افتاد. سرهنگ ابراهیم شجاعی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بررسی‌های همه‌جانبه موفق به شناسایی متهم که با جلب اعتماد شهروندان از آنان کلاهبرداری می‌کرد، شدند.
وی خاطرنشان کرد: این متهم ، با وعده دریافت وام کلان برای افراد از آنان مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان حق‌الزحمه دریافت کرده و پس از مدتی خود را از آنان مخفی می‌کرد.وی اظهار داشت: وی در مجموع به ۹ فقره کلاهبرداری از شهروندان در مجموع به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضایی روانه زندان شد.
واژگونی مینی بوس
قزوین- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان قزوین از واژگونی مینی‌بوس حامل کارگران شرکت «ماموت» و مصدوم شدن دو سرنشین آن در قزوین خبر داد. سرهنگ نصراله بیگلری  گفت: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک دستگاه مینی بوس حامل 10 کارگر شرکت «ماموت» بر اثر برخورد سواری «تیبا» با آن واژگون که بر اثر این سانحه دو نفر از سرنشینان آن مصدوم و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس پلیس راه استان گفت: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه رانندگی را تغییر مسیر ناگهانی سواری تیبا نسبت به مینی‌بوس اعلام کردند.
جعل مدارک پرستاری
تبریز- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان نظام پرستاری تبریز از ردیابی دو مدرک پرستاری و چهار مدرک کمک پرستاری جعلی در پنج ماه اخیر خبر داد. عبدالله صفری، گفت: جعلی بودن مدارک از نظر سازمان نظام پرستاری محرز شده است و پرونده در مرحله دادرسی قرار دارد، این نوع خطاها بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی اتفاق می‌افتد.
کشف ترقه
زنجان- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف انواع مواد محترقه غيرمجاز توسط ماموران پلیس اماکن خبر داد.
سرهنگ کردلو گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و عرضه مواد محترقه غيرمجاز، شناسايی و دستگيری قاچاقچيان در دستور كار عوامل پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.وی افزود: با انجام كار اطلاعاتی ماموران پلیس اماکن استان با هماهنگی مقام قضایی موفق شدند طي یک عمليات غافلگیرانه 50 هزار و 236 عدد انواع مواد محترقه غيرمجاز را از یک واحد صنفی كشف و متهم را دستگیر کنند.
مرگ مشکوک
بندر امام خمینی- خبرنگار کیهان: یکی از شهروندان بندر امام خمینی که به قصد تنظیم آنتن تلویزیون به پشت بام رفته بود بر اثر اصابت گلوله به سرش جان سپرد.فوت متوفی (نورالهی) به علت نامشخص بودن قاتل یا قاتلین در پرده از ابهام واقع شده است.
جریمه شرکت لوازم خانگی
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از محکومیت یک میلیارد ريالي شرکت توزیعی لوازم خانگی به دلیل گرانفروشی خبر داد.
یدالله ملکی گفت: در پی گزارش اداره کل صنعت معدن و تجارت مبنی بر گرانفروشی 307 دستگاه لوازم خانگی توسط یک شرکت توزیعی، پرونده تشکیل و برای رسیدگی به این اداره کل ارسال شد. وی افزود: رئیس شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان‌های نور و محمود‌آباد با احضار متهم و بررسی مدارک، تخلف انتسابی را محرز دانسته و بنابر بند دال ماده دو قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت یک میلیارد و400 میلیون ریال محکوم شد.
کلاهبرداری اینترنتی
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از دستگيري کلاهبردار اینترنتی در این شهرستان خبر داد.داود علي بخشي، گفت‌: به دنبال دريافت شکوائيه‌ای مبني بر برداشت اينترنتی غير مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان ملايری، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتای شهرستان قرار گرفت. وی افزود: با انجام تحقيقات مشخص شد برداشت‌ها به روش انتقال وجه، خريد شارژ تلفن همراه و خريد بازی‌های رايانه‌ای صورت گرفته که با توجه به نحوه برداشت‌ها و احتمال به کارگيري روش فيشينگ و برداشت از حساب ساير شهروندان، شناسایی متهم در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بیان کرد: متهم، پس از شناسایی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
جاسازی مواد مخدر
شهریار- مهر: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش در غرب این استان خبر داد.سرتیپ محسن خانچرلی گفت: ماموران پلیس با دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک خودروی کامیون در غرب تهران پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی گفت: مأموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی در اقدامی تخصصی و غافلگیرانه دو نفر را دستگیر کرده و یک دستگاه کامیون نیز توقیف کردند.وی افزود: از این خودرو یک هزار و 18 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف و ضبط شد.
احتکار کود شیمیایی
قزوین- خبرنگار کیهان : جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف کود شیمیایی احتکار شده در شهرستان قزوین خبر داد. سرهنگ  مهدی حاجیان  بیان داشت: ماموران کلانتری 13 «باهنر» پس از کسب خبر ار منابع و اقدامات اطلاعاتی از احتکار مقادیری کود شیمیایی توسط یک محتکر در قزوین مطلع شدند.وی افزود: ماموران انتظامی به همراه عوامل اداره تعزیرات حکومتی استان به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی و بازرسی از یک سوله و یک انباری در منطقه «شیشه‌چی» مقدار 34 تن و 450 کیلوگرم انواع کودشیمیایی احتکار شده را شناسایی و کشف کردند.وی اضافه کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.