آغاز اجرای طرح تغذیه رایگان دانشآموزان در استانهای خراسان
اجرای «طرح تغذیه رایگان دانشآموزان» در سطح استانهای سه گانه خراسان طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع)، رئیسکمیته امداد خراسان رضوی و معاون امداد و مستضعفان آستان قدس رضوی آغاز شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم در محل دبستان والفجر مشهد گفت: طرح تغذیه رایگان دانشآموزان دوره ابتدایی به پیشنهاد معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با همکاری آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا(ع) و کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استانهای سه گانه خراسان اجرا میشود.
قاسمعلی خدابنده افزود: بر اساس برنامهریزی انجام شده در این چارچوب 35 هزار دانشآموز دوره ابتدایی استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی سه بار در هر هفته از طرح تغذیه رایگان در مدارس بهرهمند میشوند.
وی ادامه داد: این طرح مبتنی بر برنامه وزارت آموزش و پرورش در سطح 17 استان دیگر کشور نیز اجرایی میشود. بسیاری از دانشآموزان این امکان را ندارند که صبحانه را در کنار خانواده صرف کنند لذا طرح تغذیه در مدارس میتواند به بهبود سلامت آنها و افزایش سطح یادگیری کمک کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این قالب دانشآموزان مقطع ابتدایی حاشیه شهر مشهد و 16 دهستان در سطح سه استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تا پایان سال تحصیلی جاری زیر پوشش طرح تغذیه رایگان قرار دارند.