kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

سرمایه‌گذاری 116 میلیون دلاری خارجی در استان همدان



  همدان - خبرنگار کیهان:
استاندار همدان گفت: بسترهای سرمایه‌گذاری در استان فراهم است و باید برای جذب حداکثری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با جدیت وارد عمل شد.
سیدسعید شاهرخی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار کرد: اگر به دنبال ارتقای معیشت مردم هستیم باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال کرد و در راستای تحقق آن گام برداشت.
شاهرخی ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برش سه ساله استانی در مسیر برنامه ششم توسعه در دست اجرا است و مراحل پایانی را می‌گذراند.
شاهرخی متذکر شد: اولویت‌بندی در طرح‌ها از ضرورت‌های مصرف بهینه منابع و اعتبارات است و اکنون تمام طرح‌های نیمه‌تمام استان برای تامین اعتبار در اولویت‌بندی قرار گرفته‌اند.
استاندار همدان با بیان اینکه میزان صادرات این استان در سال گذشته 861 میلیون دلار بود، یادآوری کرد: میزان صادرات امسال یک میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.
شاهرخی همچنین بر ضرورت استانداردسازی  تولیدات و محصولات استان تاکید کرد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی  استان همدان نیز با بیان اینکه بیش از 116 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان انجام شده است عنوان کرد: هشت طرح از این تعداد با اعتبار 84/5 میلیون دلار به بهره‌برداری رسیده و چهار طرح به ارزش 32/1 میلیون دلار در حال اجرا است.
سیدناصر محمودی با بیان اینکه تاکنون 67 میلیون دلار  سرمایه‌گذاری  خارجی در همدان جذب شده است افزود: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در همدان مربوط به کشور آلمان با 62/4 میلیون دلار است.