kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
در آیین معارفه رئیس‌جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران مطرح شد

افزایش بینش مردم مهم‌ترین وظیفه ائمه جماعات

آیین معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده رئیس‌جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران و رئیس‌شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مجتمع محراب تهران برگزار شد.




حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی طی سخنانی در این مراسم، ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به ائمه جماعات افزود: در شرایط فعلی مسجد نقش بی‌نظیری در هدایت و امید دادن به مردم دارد.
رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری با تبریک به حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری به دلیل تصدی امامت جمعه موقت تهران، بیان داشت: امیدوارم ایشان در مسئولیت‌هایش موفق باشد. جوان‌گرایی سیاستی است که رهبری مدت‌ها است دنبال می‌کنند. به گزارش فارس، وی درباره رئیس‌جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد ابراز داشت: آقای نوری‌زاده هم انسانی دلسوز و جدی در کار است که البته برای موفقیت به همکاری شما هم نیاز دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: رهبری چقدر باید درباره موضوع پرهیز روحانیت و مسئولان از تجملات تذکر دهند. ایشان می‌گویند من اگر مجبور نبودم با یک پیکان این طرف و آن طرف می‌رفتم.
آبادی جامعه از آبادی مسجد است
در این مراسم، همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری به تجربه مدیریت مومنانه‌اشاره کرد و گفت: این مدیریت باید عالمانه، مجاهدانه و متضرعانه باشد. باید تلاش بر این باشد که کاری که برای مسجد انجام می‌شود، بهترین باشد. از این رو از روز اول با نقشه و برنامه حرکت کردیم و در این راستا تجربه‌های گذشته را هم برای موفقیت به کار گرفتیم.
وی ابراز داشت: ما با مرکزی روبرو بودیم که با همت رهبری راه‌اندازی و توسط حضرات آیات مهدوی کنی و انواری راه و مسیر خوبی را طی کرده بود. مرکز تاسیس شده بود، سازماندهی‌ها آغاز و کار به خوبی جلو رفته بود. من در مراسم معارفه هم گفتم امیدوارم بتوانم این توفیقات را حفظ کنم. امام جمعه موقت تهران از تحکیم نگاه برنامه‌ای خبر داد و گفت: امروز این نگاه برنامه‌ای به مساجد رسیده و امسال تابستان ائمه جماعات در اردویی کار برنامه‌ریزی مسجد را تمرین کردند.
رئیس‌شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است که ما نقش و اهمیت مسجد را باور کنیم و بدانیم آبادی جامعه از آبادی مسجد است. حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری از مستندسازی تجربیات خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای بود که هم تجربه کسب کنیم و هم تجربیات گذشته را ثبت کنیم و ثمره آن شد «سند مسجد» که این مجموعه با فعالان مساجد کل کشور هم به‌اشتراک گذاشته شد. وی با‌اشاره به خطوط اصلی مسیر طی شده توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: برنامه اصلی ما توانمند سازی ائمه جماعات و کارگزاران مسجد مثل خادمان و امنای مسجد بود که هم اکنون هم در حال برگزاری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده، رئیس‌جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران نیز در این مراسم با تبریک میلاد حضرت زینب(س) ابراز داشت: حضرت زینب(س) همه قطرات خون امام حسین(ع) را تبدیل به فرهنگ عاشورا کرد و این پیامی است برای ما که از خون شهدا غافل نشویم و از این سرمایه عظیم استفاده کنیم. وی با‌اشاره به شرایط حساس کنونی، گفت: ما باید دید و بینش مردم را نسبت به ارزش‌ها افزایش دهیم. امروز فرصت تبلیغ و استفاده از مسجد در اختیار ما است و نباید از آن غفلت کنیم.
رئیس‌جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران بیان داشت: امروز اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را کم کنیم، باید قدر مسجد را بدانیم که مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به این اهداف است. در صدر اسلام مسجد هم پایگاه دینی و هم کانون فعالیت سیاسی، اجتماعی و مقر حاکمیت پیامبر(ص) و تجمع مردم بود. اما بعد از پیامبر(ص) این همه کارکرد مسجد از بین رفت و هنوز به کارکرد صدر اسلام نرسیدیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین نوری‌زاده درباره دیگر کارکردهای مسجد، خاطرنشان کرد: مسجد در صدر اسلام چنان کارکردی داشت که نشانه قلمرو مسلمانان و نشان عظمت آنها بوده است. مسجد مرکز آموزش، وحدت، اقامت مسافر، تریبون حاکمیت و... بوده و تا حدی هست و امیدوارم بتوانیم این مرکز را مثل گذشته مرکز تجمع جوانان و رشد و بالندگی سازیم.