kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

4هزار پروژه بهداشتی در کشور بهره‌برداری می‌شود

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان امسال چهار هزار پروژه بهداشتی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.



علیرضا رئیسی در حاشیه کارگاه سه روزه مدیران سلامت جمعیت خانواده و مدارس در بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس تفاهم نامه دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری‌ها 6 هزار پروژه بهداشتی درکشور تعریف شده که تاپایان امسال بیش از چهار هزار پروژه از این شمار بهره‌برداری و تا پایان سال 99 مابقی پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.
وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها گسترش شبکه‌های بهداشت در کشور تکمیل و میانگین عمر بناهای بهداشتی از بالای 20 سال به زیر 15 سال می‌رسد.
رئیسی یادآور شد: در زمان حاضر 14 هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر امسال آمادگی بهره‌برداری از 700 پروژه بهداشتی با 9 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در بخش جایگزین کردن خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، تعمیر و تجهیز مراکز انجام می‌شود.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 90 درصد نیازمندی‌های کشور در حوزه توسعه شبکه بهداشت تکمیل می‌شود.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر 27 هزار مرکز بهداشتی در سطح کشور فعال است که از این تعداد 17 هزار و 200 خانه بهداشت و مابقی مراکز جامع و پایگاه‌های سلامت هستند.
رئیسی گفت: در زمان حاضر سطح دسترسی به خدمات گسترده شده و همه روستاهای کشور دارای خانه بهداشت هستند.
رئيسی اضافه کرد: در اجرای برنامه توجه به بهداشت دهان و دندان سه هزار و 200 واحد دندانپزشکی در کشور تجهیز شده است.
وی گفت: برای خدمات رسانی به مردم فعال کردن شیفت بعد از ظهر مراکز دندانپزشکی در کشور از جمله برنامه‌های جدید معاونت بهداشتی است.
وی اظهار داشت: 22 درصد پرداختی مردم در حوزه سلامت در بخش دندانپزشکی است.
رئیسی ادامه داد: در اجرای برنامه بهداشت دهان و دندان طرح مدارس عاری از پوسیدگی از پایه ششم اجرا
می‌شود.