kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کارشناسان و نمایندگان مجلس تأکید کردند

فرانسه به جای گستاخی درباره توان موشکی ایران دست از سرکوب معترضان بردارد

نمایندگان مجلس دهم و ادوار گذشته و همچنین کارشناسان مواضع قاطعی در مقابل اظهارات بیجا و مداخله‌جویانه استعمارگر کهنه کار اروپا اتخاذ و به این کشور تاکید کردند که بهتر است فرانسه به جای اظهارات مداخله‌جویانه در مورد یک ملت بزرگ به مشکلات داخلی خود بپردازد چرا که شنبه‌ای دیگر در راه است!




مرتضی صفاری نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضع اخیر وزارت امور خارجه فرانسه مبنی بر لزوم قطع فعالیت موشک‌های بالستیک ایران، اظهار کرد: فرانسه بیجا کرده، چرا که بحث موشکی جمهوری اسلامی ایران به امنیت و مسائل دفاعی کشور مرتبط است و هیچ کشوری حق مداخله در آن را ندارد.
وی افزود: تعجب می‌کنم که مقامات فرانسوی اصلا به چه جراتی به مسائل امنیتی و شخصی کشور ما ورود می‌کنند؟ هر کشوری مختار است که در ارتباط با شیوه دفاعی کشور خود آزادانه تصمیم بگیرد و ما نیز توان دفاعی خود را بر پایه موشک‌های بالستیک استوار کرده‌ایم.
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: موضع اخیر وزارت امور خارجه فرانسه به معنای دخالت این کشور در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران  است، البته ممکن است تحرکاتی از جانب رژیم صهیونیستی باعث اتخاذ چنین موضعی باشد.
گفتنی است، وزارت امور خارجه فرانسه اخیرا در بیانیه‌ای مدعی شده که «برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد منطبق نیست و از ایران خواسته تا تمامی فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک اتمی از جمله آزمایش فناوری موشک بالستیک را متوقف کند.»
ضمن آنکه باید به این نکته نیز ‌اشاره کرد که در زمان مذاکرات هسته‌ای فرانسه به نیابت از رژیم صهیونیستی به اهرم فشاری علیه ایران تبدیل شده بود و به عبارتی نقش پلیس بد مذاکرات را پذیرفت تا غرب بتواند در برجام امتیاز بیشتری از ایران بگیرد. از سوی دیگر متاسفانه پس از برجام همین فرانسه بیشترین منفعت را از برجام برد و دولتمردان تدبیر و امید و خاصه وزارت نفت زنگنه با این اقدامات خود به غرب این پیام را دادند که سنگ اندازی بر مسیر ملت ایران برای آنها هیچ تبعاتی ندارد.
یک بازی به نام SPV
پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز در واکنش به اعلام وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه ایران باید تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند، گفت: امروزه فرانسویان در حالی که باید پاسخگو باشند به مدت ۸ هفته مردم خود را تحت شکنجه و کشتار قرار داده‌اند و به جای پاسخ به دنیا، موضع طلبکارانه به جمهوری اسلامی دارند؛ اصرار آنان این است که ایران موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین با ‌اشاره به سفر ترامپ به فرانسه و تحقیر رئیس‌جمهور آن کشور خاطر نشان کرد: پس از تحقیر رئیس‌جمهور فرانسه از سوی ترامپ، این کشور عکس‌العملی از خود نشان نداد و این امر حکایت از وابستگی بسیار زیاد اروپا به آمریکا دارد. اگر ما نیز این ساده‌لوحی‌ها را کنار بگذاریم خط رشدی به سوی بالندگی خواهیم داشت، اما تا زمانی که اقتصاد ایران درگیر خوش خیالی‌های بیهوده باشد، وضعیت ما تغییری نخواهد کرد.
سروری تصریح کرد: معتقدم spv از ابتدا بازی بیش نبود، زیرا اروپایی‌ها از طرفی spv را مطرح و از سوی دیگر در مذاکرات دائما اعلام کردند که اقتصاد ما مربوط به بخش خصوصی است و دولت‌ها در آن اختیار ندارند. اروپا در مسیر تعبیه شده آمریکا در حال حرکت است و خروج آمریکا از برجام به علت فشار به ایران برای پذیرفتن مذاکرات هسته‌ای و حقوق بشر بوده است.
هیچ ملتی خود را خلع سلاح نمی‌کند
زهره الهیان نماینده سابق مجلس نیز در واکنش به موضع اخیر وزارت امور خارجه فرانسه مبنی بر لزوم قطع فعالیت موشک‌های بالستیک ایران، گفت: توانمندی دفاعی حق مسلم هر ملتی است و هر کشور مستقلی این حق را دارد که در مقابل دشمنان خود از توانمندی‌های دفاعی بازدارنده برخوردار باشد، لذا جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و موشک‌های بالستیک جزئی از توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران هستند و هیچ ملتی حاضر نیست که در مقابل دشمن خبیث خود را خلع سلاح کند.
الهیان تصریح کرد: مطالبه ملت ایران از مسئولان در ارتباط با افزایش قدرت بازدارنده دفاعی کشور باید در بودجه سال آینده هم نمود پیدا کند، دولت و مجلس در بودجه سال ۹۸ اعتبار لازم جهت آمادگی‌های دفاعی و به کارگیری فناوری دفاعی را به طور کامل ببیند.
وی افزود: همچنین بهتر است فرانسه به جای این‌گونه اظهارات ناپخته و کودکانه به فکر حل مشکلات داخلی خود باشد و مطالبات مردم را پاسخ دهد.
فرانسه حامی تروریسم
و پناهگاه تروریست‌ها
نوذر شفیعی کارشناس مسائل بین‌الملل نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درخصوص اقدامات اخیر اتحادیه اروپا در قبال ایران گفت: اگر اراده اروپا تداوم همکاری و ارتباط با ایران است، نباید کاری کند که این مسئله دچار تزلزل شود، همچنین نباید این مسئله را فراموش کنیم که خاک کشورهای اروپایی به محل تجمع گروه‌های معارض ایران اعم از گروه‌های تجزیه‌طلبی همچون گروه الاحوازیه و یا گروه‌های براندازی چون سازمان منافقین بدل شده است که اساسا با تعامل و همکاری سازگاری
ندارد.
شفیعی تصریح کرد: به بیان دیگر، کشورها نباید به محل تجمع و پناهگاهی برای گروه‌های برانداز دیگر کشورها تبدیل شوند. از طرفی باید بدانیم که نقطه آغاز هر تحولی در روابط میان ایران و اروپا خود کشورهای اروپایی هستند و اگر ایران هم رفتاری در قبال آنها نشان می‌دهد، صرفاً عکس‌العملی به سیاست‌ها و رویکردهای آنها است. اینکه اروپا به گروه‌های معارض جمهوری اسلامی ایران پناه داده و به بهانه همان گروه‌ها ایران را تحریم می‌کند این یک جرم و خلاف مضاعف از سوی آنها است چرا که اگر آنها اراده سیاسی در تداوم همکاری با ایران دارند، نباید به این گروه‌ها در داخل خاک کشورهای خود اجازه فعالیت دهند.