kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی دو روز آینده در بخش‌هایی از کشور خبر داد.



بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، برای روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و به تدریج از بعدازظهر مرکز، ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. این سامانه پنج شنبه در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور و روز جمعه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.
بر این اساس برای چهارشنبه بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و ارتفاعات شمال شرق خوزستان، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شرق خوزستان، شمال بوشهر، سواحل خوزستان و بوشهر، غرب فارس، شمال یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.
برای پنج شنبه نیز بارش برف و باران و وزش باد در غرب مازندران، گلستان و خراسان شمالی انتظار می‌رود.
با توجه به اینکه به سبب بارش برف و کولاک برف در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه‌آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد، از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق نکات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به کار گرفته شود.
طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مناطق غربی و مرکزی خلیج‌فارس مواج خواهد بود.