کد خبر: ۱۵۱۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

برقراری امنیت واحدهای صنفی با بهره‌گیری از «مرکز هشدار الکترونیک» پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی دو سال گذشته از واحدهای صنفی مشترک با مرکز هشدار الکترونیک(مها) پلیس پایتخت، هیچ‌گونه سرقتی انجام نشده است.



 سردار حسین رحیمی با بیان اینکه تا کنون بیش از چهار هزار و 500 واحدهای صنفی و تجاری به ویژه از صنف طلافروشی‌ها و صرافی‌های سطح شهر تهران، عضو سامانه مرکز هشدار الکترونیک (مها) پلیس پایتخت شده‌اند، به پایگاه خبری پلیس، گفت: اقدامات تکمیلی برای عضویت بیشتر واحدهای صنفی با این مرکز در حال انجام است.
رحیمی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته به هیچ عنوان از مشترکین این سامانه سرقت نشده است، اظهار داشت: امیدواریم در روزهای آتی واحدهای صنفی بیشتری عضو این سامانه شوند.
وی با تاکید بر اینکه مرکز هشدار الکترونیک (مها) پلیس پایتخت، نقشی موثر در ایجاد امنیت و پیشگیری از وقوع سرقت از واحدهای صنفی شهر تهران خصوصا طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و مراکز تجاری دارد، افزود: به عنوان نمونه، چندی پیش یکی از واحدهای صنفی که مورد دستبرد قرار گرفته بود، ماموران انتظامی مستقر در آن محدوده موفق شدند با هشدار به موقع این مرکز در محل حضور یافته و سارقان را دستگیر کنند. رئیس‌پلیس پایتخت درخصوص نحوه عملکرد مرکز هشدار الکترونیک پلیس پایتخت، گفت: عملکرد این مرکز به گونه‌ای است که با حضور سارق، بلافاصله هشدار الکترونیکی به نزدیک‌ترین واحد گشت انتظامی مستقر در محل اعلام شده و پلیس می‌تواند در کمترین زمان ممکن در محل وقوع سرقت حضور یابد.
سردار رحیمی با دعوت از شهروندان برای‌اشتراک با مرکز هشدارهای الکترونیک پلیس پایتخت، ادامه داد: مالکان واحدهای صنفی و شهروندان به منظور بهره‌برداری هرچه بیشتر از خدمات انتظامی با عضویت در این مرکز، می‌توانند امکان وقوع هرگونه سرقت و دستبرد به محل سکونت و واحد صنفی خود را کاهش دهند.