kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
تیم ملی ترکیبش را برای بازی اول تغییر می‌دهد؟

آغاز جام ملت‌های آسیا برای فوتبال ایران یمن حریف ناشناخته برای شاگردان کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران درنخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا امروز برابر یمن به میدان می‌رود.
سرویس ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا امروز از ساعت 19:30 در ابوظبی امارات برابر یمن به میدان می‌رود.
یمن روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم گروه محسوب می‌شود اما جذابیت فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودنش است و هیچ حریفی را نباید دستکم گرفت. هرچند برخی یمن را کلید صدرنشینی گروه می‌دانند و می‌گویند در صورت پیروزی پرگل مقابل یمن صدرنشینی ایران به نوعی تضمین می‌شود! با این حال اولین مسابقه در هر تورنمنتی دشوارترین مسابقه هم محسوب می‌شود.
ملی‌پوشان فوتبال ایران که چند ماه پیش مقابل ستارگان درجه اول دنیا در جام جهانی قرار گرفتند حالا باید به مصاف حریفی ناشناخته و گمنام بروند. شاید برخی تصور کنند مساوی گرفتن و حتی کم گل‌خوردن! برای یمنی‌ها یک موفقیت مقابل تیم اول آسیا محسوب شود اما اگر به تاریخچه دیدارهای دو تیم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که یمن می‌تواند حریفی دردسرساز برای تیم ملی محسوب شود. حتی اگر یمنی‌ها در عرصه فوتبال آسیا یک تیم درجه سوم محسوب شوند.
آخرین دیدار ایران با یمن در مسابقات غرب آسیا در روز ۲۵ آذر ۱۳۹۱ بود. ۶ سال پیش با کاپیتانی مهرداد اولادی فقید و ترکیب جوان مقابل یمن ۲ بر یک پیروز شدیم. در آن زمان هم کی‌روش هدایت تیم ملی را برعهده داشت. امید نظری و یعقوب کریمی گل‌های تیم ملی را در آن دیدار زدند. در این مدت تیم ملی تغییرات مثبت زیادی داشته و کی‌روش هم حالا بیش از همیشه فوتبال ایران و آسیا را می‌شناسد او قطعا تیم ایران را با ترکیبی هجومی به میدان می‌فرستد. تیم ملی ایران می‌خواهد در میدان نشان بدهد که یک مدعی واقعی است و اکنون فوتبال آسیا به احترام جوانان ایران زمین خبردار می‌ایستد و همه قاره کهن منتظر هنرنمایی جوانان غیرتمند کشورمان در میدان هستند.
ترکیب احتمالی تیم ملی
اخبار دریافتی از امارات حکایت از آن دارد که کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران سعی دارد ترکیب اصلی این تیم را برای بازی نخست جام ملت‌های آسیا مقابل یمن مخفی نگه‌دارد. با این حال می‌توان درخصوص حضور چند بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی مطمئن بود. علیرضا بیرانوند که در چند ماه اخیر عملکرد خوبی در تیم ملی و باشگاه خود پرسپولیس داشته است گزینه نخست کادر فنی برای محافظت از دروازه خواهد بود تا امیر عابدزاده و پیام نیازمند از روی نیمکت شاهد بازی تیم ملی باشند.
در خط دفاعی نیز اگر مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی تشدید پیدا نکند شاهد حضور این مدافع در کنار سیدمجید حسینی در قلب خط دفاع تیم ملی خواهیم بود. در غیر اینصورت بار دیگر روزبه چشمی به قلب خط دفاعی بازمی‌گردد تا در جمع مدافعان بازی کند. میانه میدان نیز در غیاب سعید عزت‌اللهی که به دلیل مصدومیت بازی‌های جام ملت‌های آسیا را از دست داد به امید ابراهیمی می‌رسد تا او با استفاده از قدرت بالای بدنی خود هافبک دفاعی تیم ملی محسوب شود و در کنار مسعود شجاعی یا ‌اشکان دژاگه بازیسازی کند.
البته این احتمال وجود دارد کی‌روش برای اینکه ترکیب خود را در بازی نخست تهاجمی کند از کریم انصاری‌فرد به جای کاپیتان‌های اول و دوم تیمش استفاده کند. همچنین مهدی طارمی و وحید امیری نیز به عنوان بازیکنان کناری در ترکیب تیم ملی قرار خواهند گرفت تا به همراه سامان قدوس حملات ملی‌پوشان را برنامه‌ریزی کنند. قدوس که در جام جهانی فرصت اندکی برای بازی کردن پیدا کرد می‌تواند سورپرایز کادر فنی تیم ملی در بازی‌های آسیایی محسوب شود.
سردار آزمون نیز بدون شک در نوک حمله بازی خواهد کرد تا بتواند توپ‌های ارسالی هم تیمی‌هایش روی دروازه حریفان را به گل تبدیل کند. ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای جام ملت‌های آسیا در حالی نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تغییرات قطعی خواهد داشت که مصدومیت بازیکنان کلیدی کارلوس کی‌روش یکی از علل اصلی‌اش است.
سرمربی یمن: بازی برابر ایران آسان نیست
عصر روز گذشته یان کوچیان سرمربی تیم ملی یمن درباره بازی با ایران گفت: خیلی خوشحالیم که دوشنبه می‌توانیم جام ملت‌های آسیا را شروع کنیم. باید برابر یکی از بهترین تیم‌های تورنمنت بازی کنیم که در جام جهانی عملکرد خیلی خوبی داشت. می‌دانیم که در این جام هم ایران مدعی قهرمانی است. ما در ماه‌ اخیر عملکرد خوبی داشتیم و با آمادگی خوبی به مصاف ایران می‌رویم.
او با بیان اینکه می‌دانم مقابل تیم بسیار خوبی به میدان خواهیم رفت، افزود: بازیکنانی مانند طارمی، امیری و آزمون در تیم ملی ایران حضور دارند. در کل کی‌روش بازیکنان خوبی دارد. ما به خوبی ایران را آنالیز کرده‌ایم. با این وجود ما سبک بازی خودمان را داریم و از بازیکنان خودمان بهره می‌بریم. کوچیان تاکید کرد: بازی برابر تیم ملی ایران به عنوان مدعی قهرمانی جام آسان نیست ولی ما تمام تلاش خودمان را برابر ایران به کار می‌گیریم.