kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

ساخت دستگاه تفکیک آب و لجن مخازن نفتی در اراک

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی گفت: دستگاه تفکیک آب و لجن از فرآورده‌های نفتی برای نخستین بار در این شرکت ساخته و نصب شد.

«عبدالله گیتی‌منش» افزود: این طرح پژوهشی از سوی یکی از نیروهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی مطرح و با همکاری دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه کاشان ساخته شد.
وی ادامه داد: دستگاه تفکیک آب و لجن برای لایروبی مخازن مورد استفاده قرار می‌گیرد که در گذشته این عملیات پس از لایروبی دستی در حوضچه‌هایی مخصوص و به صورت غیر علمی انجام می‌شد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی اظهار داشت: با ساخت دستگاه تفکیک آب و لجن عملیات لایروبی مخازن به صورت علمی با کمترین زمان و هزینه انجام و از آلودگی‌های زیست محیطی نیز جلوگیری می‌شود.
گیتی منش اضافه کرد: دستگاه تفکیک آب و لجن در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده و کوچکترین تفاوتی با نمونه خارجی این محصول ندارد.
وی ادامه داد: بومی سازی دستگاه تفکیک آب و لجن فرآورده‌های نفتی میزان قابل توجهی صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دنبال دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی اظهار داشت: این دستگاه پس از چندین مرحله تست و آزمایش در کنار مخزن شماره 604 انبار نفت سردار شهید «رحیم آنجفی» نصب شد. گیتی منش بیان کرد: کار تحقیقاتی و ساخت نمونه نهایی دستگاه تفکیک آب و لجن حدود 5 سال به طول انجامید.